Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zákon, který nikdo nedodržuje

  12:13aktualizováno  12:13
Celá debata o silničním zákonu a bodovém systému se pořád odpoutává od toho hlavního: že tu máme zákon, který porušují desetitisíce lidí denně. Režim, který panuje na našich silnicích, tlačí pak i na ty, kteří ho porušovat nechtějí; nakonec ani není úplně bezpečné ho dodržovat.

Každý den následkem toho tři nebo čtyři lidé zemřou, někteří vlastní vinou, někteří nevinní, i děti.

Ale zvykli jsme si. Představa, že by se našimi městy, i tam, kde není dopravní zácpa, auta šinula padesátikilometrovou rychlostí a po přehledných silnicích první třídy devadesátkou, nás mnohé podvědomě znervózňuje.

To by totiž nakonec prakticky nikdo nikoho nepředjížděl. Dát policii více moci je vždycky riskantní.

Jde jenom o to, jestli za to omezení její moci neplatíme příliš draze a jestli to vlastně neplatíme proto, abychom mohli předjíždět.

Jestli se podvědomě nedržíme představy o sobě, po léta pěstované, že na nás žádný zákon neplatí. Snad každý druhý Čech je hrdý na to, že aspoň na něho ne. A dokud se toto nezmění, není asi jiná cesta než dopravní policii více moci dát.

Musíme si zvyknout, že nebezpečí nepředstavuje policista, který by nám napařil pokutu, ale my sami, kteří jezdíme tak, že to na pokutu je.

Konec předjíždění

Pravidla pro zpřísnění režimu represe je zapotřebí zajisté velmi pečlivě připravit, ale další odklad už je neúnosný. Osvěta řidičů, zlepšení kvality silnic - to všechno jsou přece jiné věci, potřebné, které se tím ale ani v nejmenším neodsouvají.
Pokud nepomůžeme prosadit vládu zákona na českých silnicích, nic nepomohou.

Autoři:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.