Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zamykání převodovky lze hravě obejít - couváním

aktualizováno 
Jak nejlépe ochránit své auto před krádeží? Řidiči si nejčastěji nechávají namontovat zamykání zpáteček nebo si pořizují alarmy. Podle odborníka je ale zamykání rychlostí téměř zbytečné.
Ilustrační foto

Ilustrační foto

"I tak může zloděj s autem zmizet. Prostě odcouvá. Když tam není alarm a auto nehouká, zloděj ani nemusí spěchat,“ říká Vladimír Doubek, jehož firma se zabývá zabezpečovacími systémy do vozidel na severu Čech. Podle něj je 30 až 40 procent těchto systémů zbytečných.

Navíc ho lze lehce obejít. "Zloději to mají snadné hlavně u aut koncernu VW, jako jsou škodovky nebo golfy. Stačí totiž otevřít kapotu, kam vede lankové zařízení od řadicí páky, to odmontují a v klidu zařadí a odjedou,“ popsal Doubek.

Výhodnější jsou podle něj alarmy. "Ty totiž mají imobilizér, který při nastartování přeruší elektrický obvod a auto navíc při tom ještě houká.

K tomuto systému bych ještě doporučil přidat tzv. "tajný vypínač“. Ten také přerušuje elektrický obvod, ale na jiném místě,“ popsal odborník. Alarm i s prací stojí 4 tisíce. "Každý týden namontujeme tři až čtyři,“ prozradil Doubek.

Méně náročným řidičům by doporučil jen tajný vypínač. „Auto lze maximálně odtáhnout, ale ne nastartovat a stojí jen 800 korun,“ dodal Doubek.

Autoři:




Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kupujete dvě nové zimní gumy? Podívejte se, proč je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Další z rubriky

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kupujete dvě nové zimní gumy? Podívejte se, proč je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.