Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zamykání u starších aut koncernu VW lze hacknout, týká se to i škodovek

  0:01aktualizováno  0:01
Desítky milionů vozů prodaných koncernem Volkswagen v uplynulých 20 letech, včetně některých současných modelů, čelí zvýšené hrozbě vloupání, protože do jejich elektronického systému dálkového zamykání se pomocí levných technických zařízení mohou nabourat zločinci.

Systém zamykání u řady aut z koncernu VW prý lze „hacknout“. Lepší ochranu mají nové modely založené na technické platformě MQB. | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Zjistili to vědci z Birminghamské univerzity. Mezi automobily zranitelné takovýmto útokem podle nich patří většina modelů VW, Audi, Seat a Škoda prodávaných od roku 1995, napsala agentura Reuters.

Automobilka Volkswagen podle agentury DPA nicméně zdůraznila, že takovýto útok sice umožňuje vůz odemknout, ale ne s ním odjet. „Krádež vozu není tímto způsobem možná,“ uvedla firma.

„Je myslitelné, že všechna auta ze skupiny VW (s výjimkou některých vozů Audi) vyrobená v minulosti a některá vyráběná dnes se spoléhají na systém ‚konstantního klíče‘, takže jsou zranitelná těmito útoky,“ píše se v dokumentu, který vědci zveřejnili. Nastínili v něm, jakým způsobem dokázali zkopírovat kontrolní prvky systému v okamžiku, kdy řidiči aktivovali zamčení či odemčení vozu.

Výjimkou jsou podle vědců vozy založené na nové platformě MQB (používají ji mimo jiné Škoda Octavia a Superb). „Stále se prodávají některé modely VW, které nejsou založeny na nejnovější platformě a které tak zůstávají zranitelné těmito útoky,“ řekl agentuře Reuters spoluautor dokumentu Flavio Garcia.

Mluvčí Volkswagenu uvedl, že současným verzím modelů Volkswagen Golf, Tiguan, Touran a Passat nebezpečí útoku nehrozí. K rizikům u jiných modelů ve však nevyjádřil, napsala agentura Reuters.

Vědci o svých zjištěních skupinu Volkswagen poprvé informovali v listopadu a v únoru se setkali se zástupci podniku, kteří podle nich uznali, že tento problém existuje. Automobilka rozhovory potvrdila a označila je za konstruktivní. Vědci podle ní souhlasili, že ve své zprávě neuvedou podrobnosti, které by zločinci mohli využít ke vniknutí do automobilů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Další z rubriky

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.