Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zamykání u starších aut koncernu VW lze hacknout, týká se to i škodovek

  0:01aktualizováno  0:01
Desítky milionů vozů prodaných koncernem Volkswagen v uplynulých 20 letech, včetně některých současných modelů, čelí zvýšené hrozbě vloupání, protože do jejich elektronického systému dálkového zamykání se pomocí levných technických zařízení mohou nabourat zločinci.

Systém zamykání u řady aut z koncernu VW prý lze „hacknout“. Lepší ochranu mají nové modely založené na technické platformě MQB. | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Zjistili to vědci z Birminghamské univerzity. Mezi automobily zranitelné takovýmto útokem podle nich patří většina modelů VW, Audi, Seat a Škoda prodávaných od roku 1995, napsala agentura Reuters.

Automobilka Volkswagen podle agentury DPA nicméně zdůraznila, že takovýto útok sice umožňuje vůz odemknout, ale ne s ním odjet. „Krádež vozu není tímto způsobem možná,“ uvedla firma.

„Je myslitelné, že všechna auta ze skupiny VW (s výjimkou některých vozů Audi) vyrobená v minulosti a některá vyráběná dnes se spoléhají na systém ‚konstantního klíče‘, takže jsou zranitelná těmito útoky,“ píše se v dokumentu, který vědci zveřejnili. Nastínili v něm, jakým způsobem dokázali zkopírovat kontrolní prvky systému v okamžiku, kdy řidiči aktivovali zamčení či odemčení vozu.

Výjimkou jsou podle vědců vozy založené na nové platformě MQB (používají ji mimo jiné Škoda Octavia a Superb). „Stále se prodávají některé modely VW, které nejsou založeny na nejnovější platformě a které tak zůstávají zranitelné těmito útoky,“ řekl agentuře Reuters spoluautor dokumentu Flavio Garcia.

Mluvčí Volkswagenu uvedl, že současným verzím modelů Volkswagen Golf, Tiguan, Touran a Passat nebezpečí útoku nehrozí. K rizikům u jiných modelů ve však nevyjádřil, napsala agentura Reuters.

Vědci o svých zjištěních skupinu Volkswagen poprvé informovali v listopadu a v únoru se setkali se zástupci podniku, kteří podle nich uznali, že tento problém existuje. Automobilka rozhovory potvrdila a označila je za konstruktivní. Vědci podle ní souhlasili, že ve své zprávě neuvedou podrobnosti, které by zločinci mohli využít ke vniknutí do automobilů.

Autoři: ,



Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

V Nošovicích startuje výroba nového auta. Ladného fastbacku Hyundai

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show

Právě dnes startuje výroba dalšího auta z Česka. Ladný Hyundai i30 Fastback doplňuje nabídku aut vyráběných ve...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Další z rubriky

V Nošovicích startuje výroba nového auta. Ladného fastbacku Hyundai

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show

Právě dnes startuje výroba dalšího auta z Česka. Ladný Hyundai i30 Fastback doplňuje nabídku aut vyráběných ve...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Slovensko je ve hře o továrnu na výrobu elektromobilů

Čínský elektromobil Zhi Dou

Slovensko a další čtyři země střední či jihovýchodní Evropy jsou ve hře o investici čínského výrobce elektromobilů Zhi...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.