Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Západoevropský "trabant" se vrátí

  16:40aktualizováno  16:40
Odolný, praktický a především levný - takový by měl být nový Fiat Panda. Nástupce známého, ale koncem produkční periody již poměrně zastaralého vozu, se představí příští rok, přičemž na trh by se měl dle dosavadních informací dostat v podzimních měsících 2003.

Nová panda, která si s největší pravděpodobností toto jméno ponechá, se délkou 3,5 metru zařadí mezi seicento a nástupce Fiatu Punto. Oproti předchůdci povyroste o téměř deset centimetrů do délky a zcela jistě bude i vyšší. Přiložené fotografie, které se objevily v italském tisku, naznačují, že novinka z dílny Bertone bude spíše "hubenější", než aby budila dojem robustní podsaditosti. S problémem malých kompaktů v podobě nedostatku místa nad hlavou cestujících na zadních sedadlech se nová panda tedy nesetká.

V nabídce se oproti původním předpokladům objeví obě karosářské varianty - tří i pětidvéřový model, přičemž rozvor by měl být u obou totožný. Mezi fanoušky italské automobilky se také spekuluje o možných motorech. Horkokrevní Italové se zajímají především o nově vyvijený moderní turbodiesel 1,25 s technikou Common-Rail. Jeho výkon by měl začínat zhruba na 60 koních, v případě použití mezichladiče stlačeného vzduchu a variabilní geometrie dosahne až hodnoty 80 koňských sil. Tento agregát bude ale k mání dle očekávání nejdříve v roce 2004.

Hlavní roli mezi benzínovými jednotkami bude hrát známá ale přepracovaná dvanáctistovka s osmi či šestnácti ventily. Management z Turína také uvažoval o využití motorů z nabídky zpřízněného Opelu, ale vyšší cena jeho agregátů i převodovek Italy odradila.

Ptáte se jakého úspěchu může nástupce kontroverzního miniauta dosáhnout? Na zahraničních trzích asi nikterak oslnivý nebude, ale Apeninský poloostrov by si mohl domácí novinku zamilovat. A to je pro chřadnoucí italský koncern, který se potýká s tíživou finanční situací i nedostatkem nových modelů velice důležité. Snad se ale začíná blýskat na lepší časy. Ještě před pandou přijde stilo kombi, následovat bude opožděný minivan na bázi punta a na přelomu let 2004/2005 se snad Fiat dočká i limuzíny vyšší střední třídy.

Přestože designéři z centra Bertone na vzhledu nového Fiatu Panda ještě pracují, fotografie, která se objevila v italských médiích, mnohé naznačuje.

Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.