Nová panda, která si s největší pravděpodobností toto jméno ponechá, se délkou 3,5 metru zařadí mezi seicento a nástupce Fiatu Punto. Oproti předchůdci povyroste o téměř deset centimetrů do délky a zcela jistě bude i vyšší. Přiložené fotografie, které se objevily v italském tisku, naznačují, že novinka z dílny Bertone bude spíše "hubenější", než aby budila dojem robustní podsaditosti. S problémem malých kompaktů v podobě nedostatku místa nad hlavou cestujících na zadních sedadlech se nová panda tedy nesetká.
V nabídce se oproti původním předpokladům objeví obě karosářské varianty - tří i pětidvéřový model, přičemž rozvor by měl být u obou totožný. Mezi fanoušky italské automobilky se také spekuluje o možných motorech. Horkokrevní Italové se zajímají především o nově vyvijený moderní turbodiesel 1,25 s technikou Common-Rail. Jeho výkon by měl začínat zhruba na 60 koních, v případě použití mezichladiče stlačeného vzduchu a variabilní geometrie dosahne až hodnoty 80 koňských sil. Tento agregát bude ale k mání dle očekávání nejdříve v roce 2004.
Hlavní roli mezi benzínovými jednotkami bude hrát známá ale přepracovaná dvanáctistovka s osmi či šestnácti ventily. Management z Turína také uvažoval o využití motorů z nabídky zpřízněného Opelu, ale vyšší cena jeho agregátů i převodovek Italy odradila.
Ptáte se jakého úspěchu může nástupce kontroverzního miniauta dosáhnout? Na zahraničních trzích asi nikterak oslnivý nebude, ale Apeninský poloostrov by si mohl domácí novinku zamilovat. A to je pro chřadnoucí italský koncern, který se potýká s tíživou finanční situací i nedostatkem nových modelů velice důležité. Snad se ale začíná blýskat na lepší časy. Ještě před pandou přijde stilo kombi, následovat bude opožděný minivan na bázi punta a na přelomu let 2004/2005 se snad Fiat dočká i limuzíny vyšší střední třídy.
Přestože designéři z centra Bertone na vzhledu nového Fiatu Panda ještě pracují, fotografie, která se objevila v italských médiích, mnohé naznačuje. |