Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zaparkovat auto na místě pro invalidy se zřejmě prodraží

  17:18aktualizováno  17:18
Senát vrátil poslancům vládní novelu zákona o přestupcích. Navrhl v ní větší trest pro řidiče, kteří neoprávněně zaparkují na místě vyhraženém pro vozíčkáře. Zatímco nyní řidiči hrozí "botička" a pokuta kolem 1000 korun, napříště by policie mohla nechat jeho auto odtáhnout či uložit mu několikatisícovou pokutu, řekl senátor ODS Jaroslav Kubera. Senát také chce, aby v novele zůstala zachována roční lhůta pro projednání přestupků. Původní znění předpokládalo, že by to mohly být až dva roky.

Navržená vládní novela zvyšuje některé pokuty. Jejich dosavadní výši už totiž ministerstvo vnitra považuje za neúčinnou. Norma zavádí i nové přestupky, které se týkají především občanských průkazů, pasů a provozu na silnicích.
Například odmítne-li někdo dechovou zkoušku, může zaplatit až 15.000 korun pokuty. 

Zatímco za úmyslné zničení či poškození občanského průkazu dosud lidé platili pokutu do 3000 korun, nově by to mělo být o 2000 korun více. Stejný postih hrozí tomu, kdo poskytne nebo přijme občanský průkaz jako zástavu nebo neohlásí jeho ztrátu či odcizení.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pokud někdo zákazníka poškodí při prodeji zboží, hrozí mu pokuta do 5000 korun. Za neoprávněné obchodování či výrobní činnost zaplatí provinilec až 10.000 korun. Pokud bude někdo neoprávněně užívat označení obchodní firmy, může být potrestán pokutou až 15.000 korun.

Když někdo bude neoprávněně používat autorské dílo či zvukový záznam, může zaplatit až 15.000 korun. Člověku, který bude neoprávněně lovit zvěř nebo chytat ryby, bude hrozit pokuta 8000 korun místo původních 5000. Zákon by měl začít platit od 1. dubna příštího roku.

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.