Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zápis v technickém průkazu je výmluvným důkazem

aktualizováno 
-
Prodala jsem starší auto a převod z mé strany jsem učinila na dopravním inspektorátu zápisem do velkého technického průkazu už začátkem roku 1997. Technický průkaz jsem pak spolu se zaplaceným povinným ručením na rok 1997 předala novému majiteli s upozorněním, že vůz musí do pěti dnů převést na sebe ve svém bydlišti. Teprve teď jsem zjistila, že auto dodnes nepřevedl, neplatil ani pojištění za poslední dva roky a obávám se, že pořádek v záležitosti neudělá ani nyní. Ačkoliv jsem se ptala na policii i v pojišťovně, stále mi není jasné, kdo v takovém případě je posledním majitelem auta a od koho se bude vymáhat dlužné pojistné spolu s případnými dalšími nemalými poplatky.
Jarmila Prokopová, Praha 4

"Čtenářka všechny svoje povinnosti splnila a záležitost může pustit z hlavy," odpovídá šéf dopravní policie Zdeněk Bambas. "Vozidlo je v policejní evidenci převedeno, a pokud na někoho dopadne ruka postihu, bude to nový majitel. Postih mu hrozí nejen za neplacení povinného ručení, ale také za dluh vůči převodu automobilu. Uvedená fakta samozřejmě platí jen za skutečnosti, že si je čtenářka naprosto jista, a v technickém průkazu to na vlastní oči viděla, že vozidlo je z jejího jména odhlášeno." Dalším důkazem o prodeji vozidla - a tedy o tom, kdo je jeho majitelem - by mohla být kupní smlouva. "Předpokládám, že čtenářka - nebo jiný motorista, který může mít podobný problém - má smlouvu o prodeji vozidla. S jejím využitím by se ze zmíněného sporu o tom, kdo je vlastník automobilu, v případném soudním jednání dostala," tvrdí soudní znalec v oboru oceňování a identifikace vozidel Milan Hosák z Prahy. Také mluvčí České pojišťovny Michal Urban je přesvědčen, že čtenářka si za zmíněných okolností se svým starým a dávno prodaným autem nemusí dělat starosti. "Pokud k vymáhání dlužných peněz za povinné ručení dojde, bude to od toho, kdo je vlastníkem vozidla," potvrzuje Urban. Z dosavadní zkušeností plyne, že pokud u automobilu bude povinné ručení zaplaceno alespoň pro letošní rok, nebude mít vlastník žádné problémy.

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.