Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zapomeňte na golfa. Je tu nové GTI

aktualizováno 
Nový VW Golf už nikoho nezajímá. Teď už se totiž všichni ptají: "Jaké je nové GTI?"

Volkswagen Golf GTI | foto: Volswagen

Ještě pár měsíců se bude motoristický svět dohadovat, jestli je "ten nový golf" vlastně opravdu nová generace oblíbeného modelu, nebo jen s velkým humbukem představený jeho větší facelift. Obrázek si o něm udělejte, až si přečtete TENTO ČLÁNEK (Víme, jaký je nový Volkswagen Golf).

K ikoně evropského automobilového trhu a - ať se nám to líbí, nebo ne - jednomu z nejvýraznějších modelů posledních desetiletí patří neodmyslitelně také tři písmena, na která slyší každý, kdo má rád rychlou jízdu: GTI.

Nové "GéTéÍčko" se představí dřív, než se čekalo, naráz s obyčejným golfem v Paříži tento čtvrtek. Jak mu to sluší na pohled si prohlédněte ve FOTOGALERII VW GOLF GTI.

Volkswagen Golf GTI

Rozdíl jedné generace, to znamená v podání golfu "pětky" a "šestky" 10 koní maximálního výkonu. Ze stejného dvoulitrového přeplňovaného TFSIčka, které má ve stávajícím GTI, a třeba i Škodě Octavii RS 200 koní, motoráři vydobyli nově 210 koní. 280 newtonmetrů maxima kroutícího momentu zůstalo nezměněno.

Novému Golfu GTI nechybí o 22 milimetrů snížený podvozek, jiné tlumiče a stabilizátory a hlavně elektronicky řízený diferenciál. Za příplatek bude podvozek s nastavitelnou tuhostí, známý z kupé Scirocco.

Volkswagen Golf GTI

S motorem bude spolupracovat šestistupňová manuální převodovka. K mání bude i dvouspojková převodovka DSG, uvidíme, jestli bude mít šest nebo sedm převodových stupňů.

Nové GTI bude na stokilometrové rychlosti za sedm sekund, ručka tachometru pak bude ukazovat maximálně 240 kilometrů v hodině. Kombinovaná spotřeba sedm a půl litru benzinu na sto kilometrů bude asi předpokládat diplom kurzu sebeovládání... Čas na něj máte do jara.

Volkswagen Golf GTI

Autor:




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.