Diskuze

Zahřívat, či nezahřívat? Studený motor netrapte, dopřejte mu správný olej

Každou zimu s příchodem tuhých mrazů se mezi motoristy rozhoří diskuse, zda před vyjetím zahřívat motor na volnoběh. Oba tábory zatvrzele hájí svoji stranu a v internetových diskusích i restauračních zařízeních to vypadá, jako když se „náhodou“ potkají fanoušci Sparty a Slavie. Tak kdo má pravdu?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

U dieselu většinou napoví jeho zvuk za studena. Za mě jednoznačně nejdřív pomalejší jízdou zahřát a pak teprve jet naplno.

0 0
možnosti
Foto

J48i89ř16í 41P15a87j59k

2. 3. 2018 14:48

Mám raději důkazy než dohady. Můj palubní počítač hovoří jasně. Pokud auto nenechám ráno zahřát a vyjedu ledový, je má celková spotřeba ranní cesty do práce 8,5 litru. Jinak 4,9.

0 0
možnosti

Kdžy tu pořád někdo prudí s Webastem.

Kolik výjde komplet zkaoupení a montáž tohoto nebo levnějšího přídavnohé topení do menšího sedanu? I s tím systémem že to aktivju pomocí SMS ?

0 0
možnosti

Parkuji zasadne nad kanalem, aby mi motor predehrivalo zemni teplo :)

0 0
možnosti

A navíc máte krásně provoněné auto;-D;-)

6 0
možnosti

Motor se zásadně ohřívá při částečném zatížení, nikdy na volnoběh. Na volnoběh se totiž zahřívá neúměrně dlouho (diesel na provozní teplotu na volnoběh při nízkých teplotách díky absenci škrtící klapky neohřenete vůbec) a zbytečně se opotřebovává.

3 2
možnosti

co presne se tam opotrebovava a proc bych ho nezahral? ;) třbea takovy koncernovy 1,9tdi skrtici klapku samozrejme ma ;) Problem jizda vs volnobeh spise souvisi s jinymi vecmi treba prevodovkou prostupem tepla na jine komponenty ktere se diky stani nezahrivaji. Ale kazde ato to ma jinak zalezi na konstrukci automobilu. Treba u meho hydrodynamickeho menice zalezi hodne na specifikaci oleje na jeden se nesmi stat na p ci n moc dlouho.

1 0
možnosti

Hm na tom videu redaktor mluví o zahřátí na provozní teplotu a zdůrazňuje teplotu na displeji. Jenže ta ukazuje teplotu vodu v chladícím zařízení. Možná mnohem důležitější je teplota oleje, jenže tu u mnoha aut uživatelé ani nezjistí.

2 0
možnosti

jinak ja menim olej co 5 max 6 dle vyrobce je max 10. a mam dodelany autorizakem startovani na dalkove ovladani. takze jen cvaknu dalkacem auto se samo nastartuje spusti se vyhrev skel, klima nastavena na nejakou teplotu, nastavi zrcatka, autoradio, sedacka na muj profil. A prijdu z domu do vyhrateho auta i se sedackama. Jedine co me stve ze to nema vyhrivani volantu.

0 0
možnosti

pokud přijdeš do vyhřátého auta, tak na co postrádáš vyhřívaný volant ?

3 0
možnosti

Podle mě zahřívat pár minut je jen dobře. Pokud nezahřeju motor u motorky, tak prostě nevyjedu - cuká to, jedině se sytičem na vysoký otáčky (určitě platí u karburátorových). Když teda musím ohřát motorku, tak autu to určitě neuškodí.

3 0
možnosti

Ja necham auto par minut bezet, nez ocistim snih. Kdyz to neni potreba, vyjedu hned, ale zvolna. Zadna veda a nikdy nebyl s zadnym mym motorem problem. Olej co cca 15 tisic km +-. Zadna veda v tom neni.

6 0
možnosti

Prca je vyrazet v minus dvaceti s Nivou. Ne ze by mela nejaky problem startovat ci jet (koneckoncu kdyz vezmu v potaz zemi puvodu, nase zimy jsou ji asi k smichu), ale nez se rozhybou oleje v prevodovkach a diferacich, tak je to docela prca v ty kabine ;-D

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Velvyslanectví Alžírské demokratické a lidové republiky
Administrativní pracovník

Velvyslanectví Alžírské demokratické a lidové republiky
Praha