Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Záruka na auta je už u někoho dvouletá

  11:59aktualizováno  11:59
Od ledna příštího roku bude mít všechno průmyslové zboží dvouletou záruku. Ovšem někteří výrobci a prodejci automobilů poskytují již nyní záruku delší...
Ovšem někteří výrobci a prodejci automobilů poskytují již nyní záruku delší, než je lhůta, která začne povinně platit po silvestrovské půlnoci.

Typickým příkladem jsou výrobci japonských a korejských vozů, kteří již řadu let vesměs poskytují tříletou záruku. Pro ty, kteří polykají kilometry jako někteří lidé burské oříšky při sledování televize, je tu ovšem zádrhel - auto za tu dobu nesmí ujet více než sto tisíc kilometrů. Tohle omezení by od 1. ledna mohlo být poněkud v rozporu s platným zákonem, takže prodejci budou muset nabízet poněkud jiné záruční podmínky. "My již od uvedení nového vozu Getz na trh, což bylo letos v září, poskytujeme jeho majitelům tříletou záruku bez omezení počtu kilometrů. Jak to bude od Nového roku s ostatními typy aut, zatím ještě nebylo přesně stanoveno, ale je reálný předpoklad, že to bude stejné jako u Getze," informuje mluvčí českého zastoupení Hyundai Veronika Jakubcová. Trošku jinak to bude u Subaru. "Samozřejmě, že zákazníkům poskytneme plnou dvouletou záruku bez omezení počtu kilometrů, ale pokud majitel nenajezdí ani do konce třetího roku oněch sto tisíc kilometrů, bude mu záruka platit i v tomto období," informuje ředitel Subaru ČR Petr Neumann. Zřejmě rekordmanem v délce poskytované záruky je nyní Honda, která majitelům nových vozů Civic poskytuje až pětiletou záruku. I ta je však limitována maximální porcí sta tisíc najetých kilometrů. Evropští výrobci vesměs zatím podle průzkumu naší redakce poskytují pouze jednoletou záruku. Ale jsou výjimky. Některé firmy k dvouleté záruce přistoupily již dříve nebo se delší záruka týká alespoň některých modelů. Například italské značky Fiat a Alfa mají dvouletou záruku již déle než rok, Audi s touto výhodou pro zákazníky začalo letos v dubnu. Peugeot na svůj model 607 poskytuje tříletou záruku, Ford Ranger ji má také, avšak se stotisícovým kilometrovým omezením. Automobily Škoda měly až do začátku listopadu, kdy mladoboleslavský výrobce, stejně jako mateřský VW a sesterský Seat a také například konkurenční Opel, v předstihu začal poskytovat záruční podmínky podle nových předpisů, pouze roční záruční lhůtu. I mezi oficiálními prodejci této značky však byli někteří, kteří již dříve poskytovali dvouletou záruku. "My to děláme už od roku 1990, tedy v době, kdy se ještě ve Škodovce vyráběly pouze favority," vzpomíná majitel mladoboleslavského autosalonu Laureta Jaroslav Jelínek. "Máme statisticky doloženo, že v té době nás náklady na opravy závad vzniklých ve druhém roce provozu auta stály průměrně mezi čtyřmi až šesti stokorunami na auto. Tyto náklady se nám díky marketingu bohatě vrátily," říká Jelínek. Náklady plynoucí z dvouleté záruky se zde navíc dále snižovaly s tím, jak rostla kvalita nově vyráběných vozů Škoda. "Dnes už v podstatě ani v motorové části, ani na podvozku není žádný díl, který by se u normálně provozovaných automobilů značky Škoda musel během dvou let měnit," uvádí Jelínek.

Auto i na jaře žádá péči

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.