Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Záruky na auta se prodlužují

  9:10aktualizováno  9:10
Výrobci nových aut lákají až na sedmiletou záruku. Chtějí přebít ojetiny, kterých se prodá víc.

MÉNĚ LIDÍ, DELŠÍ ZÁRUKA. V továrně Kia v Žilině pracuje méně lidí než ve starších závodech, většinu práce obstarají roboti. | foto: Profimedia.cz

Některé světové automobilky vyjely do boje o českého zákazníka nabídkou, která dosud nebyla na tuzemském trhu obvyklá. Namísto běžných dvou až tří let prodlužují záruky na vozidlo až na sedm roků.

Hlavním důvodem je snaha získat větší kus trhu a postavit se rostoucímu zájmu o dovoz ojetin. Jen od ledna do září se u nás prodalo přes 170 tisíc ojetých aut, těch nových bylo jen 99 tisíc.

Bonusy v podobě akčních cen zabírají míň, nastupuje právě přesvědčování prodloužením záruky.

Se sedmiletou zárukou přišla koncem loňského roku Kia na model Cee'd vyráběný v Žilině. Teď už nabízejí prodlouženou záruku na vybrané modely také například Chevrolet nebo Mitsubishi.

"Zákonnou dvouletou záruku už skoro nikdo nemá, čím dál více značek záruku prodlužuje,“ říká tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl.

odle něj jde hlavně o reklamní tah, který dokáže přilákat nové zákazníky.

To potvrzují i zkušenosti samotných značek, které s takovou nabídkou přišly, částečně i statistiky dovozců.

"Reakce je na to velmi silná, ostatně se prodlužení záruky chytli i ostatní,“ říká Patric Fanc z Kia Motors.

Firma vysvětluje záruku, která platí na celé auto pět let a další dva na motor a pohonné ústrojí, svojí novou automobilkou v Žilině, kde je valná většina vozu vyráběna zcela automaticky bez zásahu člověka.

Nově s nabídkou na prodlouženou záruku přišlo například Mitsubishi. Pět let platí na vozy řady Colt. "Výrazně se oživila návštěvnost autosalonů, to je velice pozitivní. Přineslo nám to i řadu objednávek jiných modelů,“ říká Martin Krob ze společnosti M Motors, dovozce aut Mitsubishi. Delší záruku nabízí Mitsubishi jen v Česku.

Chevrolet má záruku pět let na všechny vozy kromě modelu Captiva. "Týká se to nejzatěžovanějších dílů na autě,“ uvedl Sales and Marketing manager Chevroletu Pavel Baštář.

Delší záruky jsou na modely vyráběné v nejmodernějších závodech, kde mají výrobci jistotu, že nebude příliš reklamací a na tak dlouhé záruce nakonec neprodělají. Zavádějí je také spíše automobilky, které mají v Česku menší podíl na trhu.

Největší prodejce aut v Česku, Škoda Auto, zatím prodloužení garance nechystá a drží se zpátky. "Máme dva roky standardní záruku na celé auto, tři roky na lak a dvanáct let na prorezivění plechů u nových modelů Octavia, Roomster a Fabia,“ vypočítává mluvčí Škody Auto Jaroslav Černý.

Byznys pro opravny
Nabídka dlouhé záruky je však také dobrým způsobem na stálé příjmy od majitelů nových aut. Každý totiž musí jednou ročně nebo po určitém počtu najetých kilometrů na garanční prohlídku.

A ta něco stojí. Například u dieselového modelu Kia cee'd kolem pěti tisíc korun. Pokud majitel vozu na prohlídku nepřijde, o záruku přichází.

Aut s delší zárukou bude přibývat. "Přizpůsobí se i další značky,“ věří ředitel Sdružení automobilového průmyslu Antonín Šípek.

Trh s novými vozy jde u nás nahoru. Meziroční nárůst od ledna do konce září je u nových osobních aut 6,5 procenta, celkem se zatím prodalo 98 709 nových vozů. V prodejích vede Škoda Auto, ale postupně ztrácí – její podíl na trhu klesl pod 40 procent.

Prodej aut v ČR
počet za leden až září 07
2006 2007 nárůst
S prodlouženou zárukou
Kia 1898 3195 68 %
Mitsubishi 544 648 19 %
Chevrolet 1818 2125 17 %
Ostatní značky
Škoda 38 216 35 676 - 7 %
Ford 3883 6295 62 %
Renault 6311 5921 - 6 %
VW 5606 5287 - 6 %
Peugeot 4216 4947 17 %
Hyundai 4852 4859 0,1 %
Citroën 4052 4787 18 %
Toyota 3387 3925 16 %
Fiat 2214 2615 18 %
Celkem prodáno
nových aut 98 709
ojetých aut z dovozu 162 979
ojetých aut z Česka 7 599

Pramen: SDA, Sdružení autom. průmyslu

Autoři: ,




Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Renault Master 100dci/2.5...
Renault Master 100dci/2.5...

r.v. 2010, naj. 143 000 km, diesel
156 090 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.