Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zásady náhrady zimních pneumatik letními

aktualizováno 
* Ještě na autě změřte hloubku dezénu zimních pneumatik, a mají -
li méně než čtyři milimetry, tak je »dojeďte« jako letní. Pro tvrdé podmínky příští zimy už nejsou vhodné,a navíc se ve své zbytkové části neopotřebují v letním provozu tak rychle, jako kdyby byly nové nebo zánovní.

* Před demontáží zimních pneumatik poznamenejte jejich současné postavení na vozidle - to pro změnu před příští zimou.

* Pokud měníte jen pneumatiky, a nikoliv celá kola, zvažte, zda už nejste v situaci, kdy můžete investovat do koupě samostatných disků pro zimní i letní pláště. V situaci, kdy přezouvání jednoho kola stojí od 50 do 200 korun, se koupě samostatných disků brzy vyplatí.

* Demontovaná zimní kola pečlivě očistěte vodou, změřte tlak a případně dohustěte na normál. Když při kontrole stavu zjistíte poškození či závadu, jeďte s pláštěm do pneuservisu včas, aby mohl dobře sloužit příští zimu.

* Poslední dobou přibývá pneuservisů, které zimní kola v létě a letní kola v zimě lacino či zdarma vhodně uloží. Pokud takové služby nevyužijete, m ůžete pneumatiky na ráfcích stohovat na sebe nebo zavěsit na stěnu. V případě plášťů bez ráfků je vhodné uložení ve vertikální poloze s tím, že je dobré jednou za měsíc každou pneumatiku pootočit. Nejlepší je uskladnění v temnu a pokud možno ve stabilní teplotě.

* Při montáži kol s letními pneumatikami změňte postavení, které měly před nasazením zimních kol. Současné zkušenosti doporučují měnit kola jen po jedné straně vozidla s tím, že rozdíl výšky dezénu by neměl být větší než dva milimetry a lepší pláště patří na přední nápravu.

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Podívejte se na riskantní chování českých řidičů
VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.