Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zastaví vysoké náklady projekt Jaguaru F?

  10:08aktualizováno  10:08
Konec září byl stanoven jako konečný termín, do kdy musí tým odpovědný za vývoj supersportu předložit kalkulaci ziskovosti. Pokud se do té doby nepodaří snížit náklady na přijatelnou mez, nadějná i obdivovaná studie se na silnicích neobjeví.

Jaguar F byl poprvé představen na loňském autosalonu v Detroitu. Nejenom u americké veřejnosti tehdy vzbudil velkou pozornost, a proto se vedení firmy začalo vážně zabývat myšlenkou přetvoření studie v sériový model. Vývoj se dle informací z Británie podařilo úspěšně nastartovat i urychlit, problémem se však staly finanční komplikace mateřské společnosti Jaguaru - amerického Fordu.

Dle šéfa koncernu Billa Forda musí každý jednotlivý model přinášet zisk. Časy, kdy byly sportovní malosériové modely dotovány ziskem z masové produkce běžných vozů, jsou prý již minulostí. "Zatím pro F-type neexistuje žádná konkrétní kalkulace, chystáme se ji teprve provést," prozradil jeden z šéfů Jaguaru Mike Beasley. "Už jsme hodně pokročili v samotném vývoji, který však není nejzávažnějším problémem. Nyní musíme více počítat."

Diskuse se vedou hlavně o prodejnosti nového modelu a jeho konstrukci. Zvažuje se totiž použití lehkých hliníkových materiálů, které by z Jaguaru F udělaly pravý sporťák, ale výrazně by výrobu prodražily. Alternativně se mluví o využití klasických slitin. V tomto případě by se ale znatelně zvedla hmotnost vozu. Konstruktéři pak navrhují vývoj nového silného motoru, aby zůstal zachován poměr výkon/váha. I tato varianta však finanční experty z automobilky odrazuje.

Řešením se může stát kompromisní kombinace materiálů. "Některé díly by měly být z hliníkových slitin, jiné však z důvodu redukce nákladů můžeme nahradit ocelí," vysvětluje situaci výkonný manažer Jaguaru.

Jasno nemá britský výrobce ani ve výbavě interiéru. Připravovaný model F by totiž měl historicky navázat na úspěšný sporťák E z let sedmdesátých, který byl uvnitř velmi spartánský. V současnosti by ale podobně odlehčený automobil - ač ryze sportovní - u zákazníků neuspěl. "Nyní kupující vyžadují kožené doplňky, nadstandartní audiosoustavu a spoustu dalších technických vymožeností," popisuje rozdíl Mike Beasley. "Plánovaný vůz by tedy měl být jakýmsi luxusním, moderním typem E."

Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.