Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Ujíždějící řidiče může policie chytat do sítí

  10:53aktualizováno  10:53
Honičky policistů s ujíždějícími řidiči jsou velmi nebezpečné. Agresivních motoristů navíc přibývá. Zastavit rozjeté auto není jednoduché. Při propíchnutí pneumatik na zastavovacím pásu se auto stane neovladatelným a může ohrozit ostatní vozy. K nejmodernějším prostředkům patří speciální sítě.

Síť se při přejetí zamotá do kol, zablokuje je, a auto tak zastaví. Podívejte se na záběry z testování, kam se přijeli podívat také zástupci Policie ČR.

Výrobce zdůrazňuje, že jde o nejbezpečnější zastavovací zařízení, které je momentálně k mání. Na klasických zastavovacích pásech se propíchnou pneumatiky, ale auto může pokračovat dál v jízdě, často nekontrolovaně několik desítek metrů.

Zastavovací sít X-net má také hroty, které se zapíchnou do běhounu pneumatiky ujíždějícího vozidla. Síť se tak zachytí za kolo a omotá se kolem něj. Utáhne se a zablokuje kola tak, že zastaví motor. „Auto pak bezpečně zastaví na vzdálenosti kratší než třicet metrů,“ uvádí Tomáš Tureček ze společnosti Eurolamp, která zastavovací sítě prodává.

Síť o rozměrech 6 × 3 metry váží 22 kilogramů a může se použít i pro zastavení větších vozidel až do čtyř tun hmotnosti. Větší provedení 6 × 5 metrů je o deset kilogramů těžší a zastaví až patnáctitunové vozidlo.

„Cena se stanovuje individuálně podle počtu odebraných kusů,“ vysvětluje pro iDNES.cz Tomáš Tureček.





Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Podívejte se na riskantní chování českých řidičů
VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.