Diskuze

Zásuvky patří do pravěku, elektromobily bude Toyota nabíjet bezdrátově

I automobilka Toyota si myslí, že možnost bezdrátového dobíjení elektromobilů bude uživatelsky příjemnějším řešením než dobíjení ze zásuvek. Investuje proto do společnosti WiTricity, která technologii dobíjení na dálku vyvíjí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Karátek

10. 6. 2011 19:39
Zásuvka

Protože se již vozím ve vlastním elektromobilu, tak mám tu zásuvku nejraději (pomalé noční nabíjení), denně stejně něco zapojuji (doma, sklep, atd.) do zásuvek a elektroauto mi navíc potíže nedělá. :-) Pak pouze odpojím a vyrazím. A ted co je důležité, přenos vysokých proudů přes kabel, abych mohl nabít rychle je už problém, kabel je těžký a neskladný, proto bezdrátové nabíjení nezatracuji a líbí se mi ten nápad. Přes slabý kabel nepřenesete 400V 128A, takže něco váží. :-)

0 0
možnosti

Leinad

17. 5. 2011 11:03
Na co?

Kdo je tak líný, aby si zapojil kabel do zásuvky? Opravdu ta ztráta účinnosti stojí za to?

0 0
možnosti

Johnny006

18. 5. 2011 17:05
Re: Na co?

R^ já bych to radši zapojil i kdyby to bylo o 99 % už pro dobrý pocit...

0 0
možnosti

fryzy

17. 5. 2011 7:54
Kdybyste

radši už konečně postavili kloudný elektroauto místo vymýšlení takovýchto hovadin ...

0 0
možnosti

Leinad

18. 5. 2011 19:25
Re: Kdybyste

Myslíte Škodu Eltra (Favorit) která byla dobově použitelná, ale prodalo se ji tak málo kusů? Nebo Peugeot iON či P106e(nemám rád pežot, ale na trhu je)?

0 0
možnosti

l.g

16. 5. 2011 18:59
Elektromobil - trochu děsivá představa

Elektromobil je bezvadný, když jich po silnici jezdí pár desítek a čerpají proud z obyčejné zásuvky za "levno".

Jenže v okamžiku, kdy celý automobilový průmysl přejde na elektřinu, bude proud úplně stejně drahý jako dnes benzín a žádná úspora to nebude. Má to ale malý háček, že s takto drahým proudem budeme doma i svítit.

Dnes to je možné jasně oddělit Ti co mají auto kupují do něj benzín. Těch co auto nemají se benzín netýká.

V okamžiku, kdy auta budou na elektřinu, budou i ti co auto nemají doplácet na rostoucí cenu energie kvůli obrovské poptávce v automobilismu. Situace bude do značné míry podobná tomu, jako když si dnes doma někdo svítí za pomoci benzínového agregátu.

0 0
možnosti

Leinad

17. 5. 2011 11:28
Re: Elektromobil - trochu děsivá představa

Já bych fandil tomu, aby distributoři elektřiny opět ve většině tarifech začali rozlišovat "denní" a "noční" proud, tedy aby ve špičce byla elektřina daleko dražší, než při "přebytku."

Také bych při odběru elektřiny v nějakém rozsahu (odhaduji 0,1W-5W) nechával digitální elektroměr běžet, jako na horní hranici tohoto rozsahu - tedy "ve stand-by bude jenom to co musí(lednička) jinak si zaplatíš. "

Neříkám, že by se tím vyřešilo vše, ale pár věcí by se změnilo. 

Mimochodem já si myslím, že potřeba automobilů tak jako tak v budoucnu klesne. Hodně věcí lze řešit prostřednictvím MHD (dobře, instalatér jezdící k zákazníkům s nářadím by nemohl celý den jezdit HD - ale kolik je takových v poměru k úředníkům či učitelům?) náklady lze často převážet vlakem.

0 0
možnosti

l.g

16. 5. 2011 18:46
Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě.

Myslím, že dobře udělaný konektor na podlaze garáže na který auto jednoduše najede a připojí se tak spolehlivým metalickým spojem k nabíječce vyjde mnohonásobně levněji a komfortní to bude úplně stejně. Když se takhle umí nabíjet robotické sekačky trávy, nebo vysavače, proč by to měl být problém u auta?

0 0
možnosti

Hagenbaden

16. 5. 2011 14:57
Blbost!!!

Kdyz si odmyslim, ze elektricke auto nema v podstate zadnou vyhodu (nebo me jeste nikdo nepresvedcil o jakekoliv), tak musim uznat, ze tohle je tresinka na dortu. Prenaseni anergie vzduchem ma proste sva jista fyzikani omezeni, ktere zadny PR clanek neokeca. Naprosta blbost, atejne, jako vize o "benzinkach", kde vam vymeni baterku za nabitou. Sorry, ale baterka je 50% ceny auta, tak proc bych mel chtit vymenit svoji novou, co jeste neco vydrzi za starou s buh vi kolika nabijecimi cykly.

0 0
možnosti

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

16. 5. 2011 20:47
Re: Blbost!!!

Je tiché, motor se dá dát do každého kola...těch výhod je nepřeberně:-) V podstatě jedinou nevýhodou je baterka.

0 0
možnosti

mnbmnbmnb

16. 5. 2011 14:39
Další modla pro ovečky zelené církve:

1) zaparkujte hybrid do garáže a nabíjejte bezdrátově. Těch min. 10% z 10kW je zanedbatelná ztráta

2) honem utíkejte domů zkontrolovat, zda máte vytaženu nabíječku mobilu a TV /ve standby/ za zásuvky - zde můžete docílit úspory 100%!. A to už nehovořím o tom, kolik CO2 by způsobila výroba toho prodlužováku mezi zásuvku a auto......

Halelujah!

0 0
možnosti

socka namyslena

16. 5. 2011 15:48
Re: Další modla pro ovečky zelené církve:

;-DR^

na ekologii je potreba funkcni mozecek,jenze u nas si ho ekologove usmazili pri vytahovani zastrcky :-P

0 0
možnosti

Honx

16. 5. 2011 11:09
Takové nabíjen má jen jeden drobný problém

a to EFEKTIVITU. Kabelem mi toho do baterky nateče o dost více než jaká je efektivita podobného "bezdrátového nabíjení". Neboli za dobití auta zaplatím podstatně více, než kolik bych zaplatil v případě zapojení do zásuvky.

No ale pokud někdo touží být natolik IN aby měl i bezdrátové nabíjení, tak ať si to užije ;-D

0 0
možnosti

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

16. 5. 2011 11:23
Re: Takové nabíjen má jen jeden drobný problém

kabelem dáš 99%, tady tím dáš 90% (ideálně 95, ale to moc nehrozí), takže ti kabel ušetří cca 10% nákladů, ale musíš ho ručně zastrčit, což je spousta práce.

0 0
možnosti

cenzore_zdar

16. 5. 2011 10:50
Totalni blbost

Tak soused zaparkuje v garazi, ja to fouknu pred jeho garaz a zadarmo si to dobiju :-D. Jo a co na to pole reknou kreditni karty, HDD v notebookach atd?! Tohle bych si domu neporidil

0 0
možnosti

KvakMekRampa

16. 5. 2011 10:19
...

To mi příjde jako pěkná kr.ávovina. Ano, pohodlné to sice bude, ale zbytečně neefektivní, drahé a navíc to bude znamenat asi dost brutální zvýšení elktromagnetického smogu a s tím spojené rušení dalších elektronických zařízení, o možných dopadech na zdraví nemluvě Rv

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...