Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Závod, kde rychlost nerozhoduje

  9:40aktualizováno  9:40
Vyparáděné aerovky, tatrovky ale také osmilitrový cadillac patřily k lákadlům, která přivedla v sobotu ráno stovky lidí na Boleveckou náves v Plzni. Majitelé desítek veteránů odtud startovali na tradiční jízdu, pořádanou Veteran car clubem Plzeň.

Závod veteránů | foto: Jaroslav NedvědMF DNES

Na startu se hlásilo padesát aut a dvě desítky motocyklů, které musely zvládnout okruh dlouhý 102 kilometrů. "Při akci nehodnotíme rychlost. Soutěží se v dovednostech a vědomostních testech,“ vysvětlil předseda klubu František Nečas.

Prodat veterána? Kdepak. Je to totiž už člen rodiny
V garáži ještě přeleštil červený lak a pak šestapadesátiletý Jaroslav Cibulka ve své bezmála stoleté Aerovce 30 se staženou střechou vyrazil na Boleveckou náves v Plzni.

S veteránem by dojel i k moři
"To auto jsem koupil v roce 1973 za tři a půl tisíce. Jezdil jsem s ním na chatu s dětmi. Běžný provoz. Až později jsem začal jezdit na veteránské srazy," vzpomínal Jaroslav Cibulka. Přiznává, že se jedná o koníčka náročného na peníze a především na čas.

"To je každý měsíc něco. Údržba je nutná. Potřebovalo by to nový lak, tenhle je už starý pětadvacet let," vysvětloval Cibulka.

Jeho auto je třiadevadesátý vůz Aero, jedna z prvních "třicítek", vyrobených v roce 1934. Přesto jeho majitel tvrdí, že by si s Aerovkou troufl dojet třeba i na dovolenou do Chorvatska.

"Dnes s tím dosáhnu rychlosti až sto deset kilometrů v hodině. Ale ne dlouhodobě," upozornil. Jaroslav Cibulka prý už dostal nabídky, aby své auto prodal, ale zájemci zatím neuspěli.

"Myslím, že dnes by se dalo prodat přibližně za tři sta tisíc. Ale nechci, je to člen rodiny," řekl Jaroslav Cibulka.

Jen o pár metrů dál měl plné ruce práce dvacetiletý Tomáš Vlasák. Hlavu plnou dredů měl schovanou pod kapotou zelené Aerovky 30 z roku 1938. "Nechtělo to startovat, ale už to snad pojede," oddechl si po půl hodině mladík ze Stříbra.

Jeho otec koupil auto za šest tisíc korun přesně v roce, kdy se on narodil. Také proto se prý auto u Vlasáků rychle stalo rodinnou záležitostí.

"Tak těch sto v hodině to jede. Náhradní díly se dají sehnat všechny. Repliky se vyrábějí jakékoliv, ale stojí to peníze," řekl Tomáš Vlasák. Otec Jaroslav prozradil, že na běžný provoz má rodina mercedes. "Ale taky už je starší. Ze sedmdesátých let," usmál se Jaroslav Vlasák.

Autoři:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Škoda Favorit
OBRAZEM: Shortcut, Eltra, MTX, podívejte se na favority, které neznáte

Favorit letos slaví třicet let od představení. Klasický hatchback a kombík jménem Forman, tak si většina pamatuje nabídku Favoritu, modelu, který dovezl...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Alfa Romeo 33 Stradale slaví padesátiny. Na snímku v původní podobě prototypu....
Supersporty vymysleli Italové, ten rychlejší postavila Alfa. Teď slaví padesátku

Před padesáti roky představila Alfa Romeo model 33 Stradale. Spolu s Lamborghini Miura jde o první supersport všech dob. Oproti konkurentovi byla alfa o hodně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.