Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Závod milionářů v Praze: Cannonball obrazem

  16:19aktualizováno  16:19
Nablýskaná kapota luxusního sporťáku se zatřese a motor s hlubokým zabubláním naskočí. Pak už se jen nad chromovaným výfukem zvedne oblak dýmu a auto se zapískáním gum zmizí v dáli. Vítejte na ilegálním závodu milionářských aut Cannonball 8000, který měl o víkendu zastávku v Praze. Účastníků ilegálního Cannonballu přijel kvůli policii jen zlomek.

Konec druhé etapy ilegálního závodu Cannonball 8000 v Praze zpestřily krásné dívky | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Luxusní auta za miliony přilákala v sobotu odpoledne před hotel Corinthia Towers v Praze 4 desítky zvědavců.

Dostaveníčko si tu dali účastníci ilegálního závodu Cannonball 8000, který odstartoval ve čtvrtek z Londýna a pokračoval do Záhřebu. K vidění byla kromě několika ferrari i auta značky Audi, BMW či Bentley.

"Je to luxusní, ale i extravagantní rallye, jejíž účastníci nejedou na čas, ale hlavně proto, aby se pobavili a předvedli," vysvětlil jeden z organizátorů Vít Vojtěch.


Závod milionářů překazili Němci
"Letošní ročník je pátý, výroční," řekl manažer značky Jan Becher Vít Vojtěch, který se na pořádání akce podílel.

"Původně mělo přijet asi sto třicet luxusních aut, ale nakonec jich dorazilo jen čtyřicet," popsal Vojtěch. Důvodem byl "zátah" německých policistů, kteří se na účastníky ilegálního závodu důkladně přichystali.

"Zadrželi jsme celkem dvacet účastníků nezákonného závodu," uvedlo podle agentury DPA policejní dopravní ředitelství v Koblenci.

Zadržení závodníci museli na místě složit bezpečnostní zálohu ve výši zhruba tisíc eur na osobu, což je asi 28 tisíc korun, a ti, kteří pocházeli z Německa, dostali pokutu.

"Ostatní účastníci se buď vrátili domů, nebo Prahu minuli a vydali se rovnou do cíle závodu, do Záhřebu," vysvětlil Vojtěch.

Ti, kteří do Prahy dorazili, si to však pořádně užili. "Zhruba o půlnoci dorazili do klubu Občanská plovárna, kde se bavili až do ranních hodin, a v neděli dopoledne pokračovali v cestě," dodal Vojtěch.

Závod luxusních vozů s názvem Cannonball 8000 vznikl jako "umírněnější" verze ilegálního závodu Gumball 3000. Založil jej 29. července 2002 Conrad Wall – bratranec zakladatele Gumballu.

"Cannonball 8000 mění trasu každý rok. Myšlenkou je jet po nejlepších silnicích v Evropě, ale také představit řidičům trasy a cesty, na kterých jinak nemají příležitost jet," vysvětlil Vojtěch.
V Praze se milionářští závodníci zastavili už podruhé v historii závodu.

Cannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v Praze



Cannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v Praze



Cannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v Praze



Cannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v Praze



Cannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v Praze



Cannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v Praze



Cannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v Praze



Cannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v Praze



Cannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v Praze



Cannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v Praze



Cannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v Praze



Cannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v Praze




Autoři: ,




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.