Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

I34v92a13n 82Č98í27ž71e71k

25. 6. 2017 22:45

U všech aut se řeší odpor vzduchu, proč ten odpor vzduchu nevyužít ? Každé auto má sání pro chlazení - u elektorauta by to byla v podstatě trubka, kde vy byly zpřevodovaný lamely jako na větrnících a ty by dobíjely baterky...

1 0
možnosti
GK

Vyjeli jsme nahoru průsmykem San Bernardino, poté jsme sjeli dolů a máme stejně elektřiny jako na začátku dnešní trasy,

Zdroj: http://auto.idnes.cz/zavod-svycarsko-elektromobil-wave-dts-/automoto.aspx?c=A170620_091701_automoto_fdv

Tak si to rychle nechte patentovat, to uz mate vlasten perpetum mobile ;-D

3 0
možnosti
JM

Díky vysoké hmontosti se mnoho energie rekuperuje. Aha tohle je cesta. Přidat zátěž a bude se rekuperovat ještě víc. Tak nějak nechápu, proč se automobilky snaží snižovat hmotnost.

3 0
možnosti
HT

H81o22n25z86a 64T91a95r

24. 6. 2017 21:34

U akumulátorových posunovacích lokomotiv to platí dvojnásob .

Trakční olověné akumulátory zvyšují přítlak na koleje.

Rekordman Akumulátorová lokomotiva Ringhoffer

Uvedena do provozu roku 1916 az do roku1994 ( 78let v provozu ) kdy skončila v muzeu, kde po renovaci stále slouží.

http://www.rozhlas.cz/kraje/cesko/_zprava/1368692

http://www.atlaslokomotiv.net/loko-A219.html

http://www.hybrid.cz/czech-raildays-2012-ukazal-se-regiopanter-nechybela-ani-hybridni-lokomotiva

0 0
možnosti
MM

Já nejsem nějakým zarytým odpůrcem elektromobilů. Naopak - libi se mi ta jednoduchost (pokud se do toho auta nenacpe spousta zbytečností jak to dělá Tesla) a elektromotor je určitě lepší (z hlediska výkonu i spolehlivosti) než spalovací motor. Takže až se na trhu objeví elektrické autíčko, které na jedno nabiti ujede stejnou vzdálenost jako klasické auto, dobiti nebude trvat vic než několik málo minut a nebude stát "majlant", tak po něm hrábnu. Zatim je to ale scifi.

3 0
možnosti
PB

P75e58t41r 25B61á28č93a

23. 6. 2017 19:27

Dekuji za ukazku cirkusu, ktereho doufam nebudu nikdy svedkem v beznem provozu.

2 1
možnosti
PS

P30e12t37r 18S72k30á90l60a

23. 6. 2017 14:59

Elektromobil není ekologičtější o nic více než auto na plyn či maloobjemový benzín s turbem. Viz. tento odkaz https://www.nyteknik.se/fordon/stora-utslapp-fran-elbilarnas-batterier-6851761

2 1
možnosti
JK

J81a79n 83K51o43t77a19s

23. 6. 2017 15:35

"Ekologičnost" není to samé co emise CO2 - ty se řeší ve vámi odkazovaném článku. Kde máte oxidy NOx, saze, atd.? Navíc přece není jedno jestli dané množství škodlivin uvolníte na ulici lidem a ostatním řidičům pod nosem nebo přefiltrujete v elektrárně daleko za městem.

Píšou tam, že za vyšší emise CO2 může hlavně akumulátor - polovina emisí CO2 vzniká při jeho výrobě, polovina vzniká zpracováním surovin. Jenže musíte pochopit, že tohle nejsou nějaké neměnné konstanty. Tyhle továrny používají energii z národních sítí - čistota té energie závisí na energetickém mixu zdrojů zapojených do sítě. A ten je každým rokem čistější, jak se postupně vyřazují staré uhelné elektrárny.

0 0
možnosti
MH

Tak mě hlavně fascinují ty rozdvojky ...

Že by to takto v budoucnosti vypadalo na našich sídlištích?

4 0
možnosti
JK

V USA před 40 roky to měly vychytanější - baterie se jen prohodily na "pumpě".

0 0
možnosti
MK

Nj, dneska se ukazuje ze o takovy koncept neni zajem - jendoduse je to prilis drahe....

3 1
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili

11. dubna 2024

S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Švédská aplikace motivuje žalobníčky odměnou k nahlašování špatného parkování

18. dubna 2024

Někdo špatně zaparkoval! Rychle to vyfoťte, zdokumentujte prostřednictvím aplikace a získejte...

Čínský Dongfeng zaútočí na Evropu přes Itálii, chce tam postavit automobilku

18. dubna 2024

Společnost Dongfeng Motor jedná s Římem o tom, že by vyráběla vozy v Itálii. Čínská automobilka...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!