Závod gentlemanů odstartoval. Jde tu o sekundy a brzdy

Exkluzivně   23:28aktualizováno  23:28
Silvretta Classic/Gaschurn (Od zpravodaje iDNES.cz) - Průměr 38 kilometrů v hodině a do kopce patnáct. Zdá se vám to málo? Zkuste to udržet v alpských stoupáních s autem z třicátých let. Výkonu má možná dost, ale ubrzděte to, když se kopec přehoupne. Vítejte na Silvrettě, závodě gentlemanů. A milionářů.

Veteránský závod pravidelnosti Silvretta Classic | foto: Škoda

Do veteránského závodu pravidelnosti se i přes tučné startovné hlásilo několikanásobně víc závodníků, než kolik jich organizátoři mohli přijmout. V závodě nejde o rychlost, ale přesnost. Závodníci mají pro jednotlivé etapy určenou průměrnou rychlost i přesný čas. První 105kilometrová etapa měla i několik vložených speciálních zkoušek. Nejmenší poťouchlost je třeba úkol ujet 150 metrů přesně za 18 sekund. Jak se veteránské soutěže pravidelnosti jezdí ČTĚTE ZDE

Veteránský závod pravidelnosti Silvretta Classic

Silvretta Classic je slavný veteránský závod. Potkáváte tu milionáře, kteří koukají bezradně pod otevřenou kapotu, ze které se valí kouř. Další zkoumají, jak měřit na stopkách dva mezičasy současně a jiní pečlivě propočítávají a zapisují poznámky do itineráře. Ze všech jsou velké veselé děti, které se baví auty. A není to omámením benzinem vylepšeným tekutým olovem, tedy speciálním aditivem pro staré motory.

Veteránský závod pravidelnosti Silvretta Classic
Veteránský závod pravidelnosti Silvretta Classic

Do stošedesátičlenného startovního pole se se dvěma vozy probojovala i mladoboleslavská Škoda. Mezi milionovými křídlatými Mercedesy 300 SL Gullwing, kterých je tu tolik, že už je přestanete vnímat jako superekluzivitu, úžasnými závodními bentleyi, lagondami, unikátními bavoráky, brouky, Audi Quattro a dalšími čtyřkolými legendami se rozhodně neztrácí.

Veteránský závod pravidelnosti Silvretta Classic
Veteránský závod pravidelnosti Silvretta Classic

Škoda 1000 MB Rally ročníku 1967 je ostřílený harcovník, který projel Ameriku od Peru na Aljašku, ve startovním poli budí pozornost díky svým bojovým závodnickým barvám.  Devadesátikoňový motor se se stoupáky pere statečně, jen brzdám je v klesáních potřeba odlehčit.

Nejzářivější hvězdou a jednou z nejfotografovanějších ve startovním poli je Škodovácká "placka" 1100 OHC. Unikát, který vznikl ve čtyřech exemplářích, závodil v padesátých a šedesátých letech. Do dnešních dob přežily ze čtyř kusů jen dva roadstery s laminátovou karoserií, obě hliníková kupé byla zničena při nehodách. Nádherný červený roadster z roku 1958 je běžně vystavený ve škodováckém muzeu a má status národní technické památky. Aby mohl na Silvrettu vyrazit, musel dostat povolení ministerstva kultury. Druhý kus stojí v muzeu ve Velké Británii.

Veteránský závod pravidelnosti Silvretta Classic

Fotogalerie

Závoďák vážící pouhých 550 kilo pohání vpředu podélně uložený řadový čtyřválec 1089 ccm s výkonem 92 koňských sil. Maximálně umí jet přes sto devadesát kilometrů v hodině.

Silvretta Classic v alpském údolí Montafon je jedna z nejtradičnějších veteránských soutěží v Evropě a v roce 2013 se koná již pošestnácté. Trať dlouhá 660 kilometrů v letošním roce povede po nejkrásnějších silnicích rakouské spolkové země Vorarlbersko, kolem masivu Silvretta a do malebného dolního Engadinu.

Veteránský závod pravidelnosti Silvretta Classic

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Nákup auta v zahraničí: za nový vůz se DPH platí v Česku

Koupě špatné ojetiny může pořízení auta značně prodražit 1

Když si koupíte v Německu nebo v jiné unijní zemi nové auto, měli byste se připravit na to, že vás čeká daňové kolečko....

Další z rubriky

Autonarozeniny: Corvetta měla na kahánku, ale pětašedesátky se dožila

Chevrolet Corvette druhé generace označené Stingray

Patří bezesporu k ikonám amerických automobilů. Chevrolet Corvette to však neměl lehké, občas mu také hrozilo, že jeho...

Do Bruselu nemohou staré diesely. Cizinci musejí své vozy registrovat

Den bez aut v centru Bruselu (16. září 2018)

V Bruselu mají od letoška nízkoemisní zónu. Vjezd do ní je zakázán dieselům s motory tříd EURO 0 a 1. Od 1. října platí...

VIDEO: Jak šel čas s pařížským autosalonem, který slaví 120 let

Jak šel čas s pařížským autosalonem

Pařížský autosalon je nejstarší a nejslavnější automobilovou přehlídkou světa. První se konal před 120 lety. Podívejte...

Najdete na iDNES.cz