Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: V unikátním projektu zkusíte opravdové závodění s okruhovým BMW

aktualizováno 
I známí jezdci si často místo za volantem závodního speciálu zaplatit. Až na ty nejzářivější hvězdy musí mít v zádech bohatého sponzora. Motorsport je velmi nákladný, ale vyzkoušet si řízení, závodění a atmosféru je díky zajímavému českému projektu možné za necelých deset tisíc.

O kariéře závodníka sní mnozí, ale jen málokdo má dost peněz, talentu a odvahy, aby do kokpitu ostrého speciálu usedl. Martin Příhoda závodí v seriálu českých vytrvalostních závodů, ale má problém sehnat parťáka, se kterým se v několikahodinových závodech dělí o volant. A tak nabízí možnost vyzkoušet své schopnosti i těm, kteří nemají se závoděním zkušenosti. S organizátorem vytrvalostních závodů (jezdí se závody šest až čtyřiadvacet hodin na českých a slovenských okruzích) se dohodl, že mohou jet i řádně proškolení lidé bez licence. Stačí řidičský průkaz a dohled zkušeného pilota na místě spolujezdce.

Závodní tým Martina Příhody tak třeba najde skrytý talent. Vzhledem k obrovským nákladům, které celé závodění stojí, přestože jde o „staré“ BMW kupé řady E36 z devadesátých let, je cena devět a půl tisíce za čtyřicet minut v závodě velmi slušná. Znalci říkají, že u čistokrevného závodního speciálu s karoserií z karbonu je to částka odpovídající nákladům na základní provoz.

Necelou tunu vážící okruhový stroj pohání dvouapůllitrový řadový šestiválec. Samozřejmostí je bezpečnostní rám v interiéru, samosvorný diferenciál na zadní poháněné nápravě, stavitelný podvozek a kromě dalších specialit hlavně dvě závodní anatomické sedačky, které v okruhových speciálech obvykle nenajdete.

Závodní speciál BMW

Zazávodit si v karbonovém speciálu může každý, stačí řidičský průkaz a zdravotní pojištění, licenci netřeba. 40 minut přijde na 9 500 korun.



Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Vyrábět ferrari je zlatý důl, na tesle proděláte

Ferrari SP35

Rozdíly v zisku z prodeje těch nejluxusnějších vozů jsou obrovské. Zatímco Ferrari vydělává, Tesla a Bentley v roce...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Němci vyvíjejí auto se slunečním pohonem, objednává se zatím bez baterek

Německá automobilka Sono Motors vyvíjí elektromobil Sion se solárními články na...

Německá společnost Sono Motor pracuje na plně elektrickém automobilu Sion, který má v karoserii zabudované solární...

Najdete na iDNES.cz