Diskuze

Populární zážehové motory ztrácí na spolehlivosti, problémy začínají u oleje

Po letech převahy dieselů se pozornost obrací k zážehovým motorům, o kterých se říká, že jejich údržba je méně problematická, jsou ekologicky čistší a zároveň stále úspornější. A opravdu, mnoho problémů známých ze vznětových jednotek se u těch zážehových nevyskytuje.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Typický marketing a není náhodou, že autor zůstal anonymní. Vím o Superbu 1,8TSI s nájezdem 750 tis km.

0 0
možnosti
Foto

Na blbnutí mám staré Subaru (2000) s benzínovým boxerem a krom toho, že mu nechutná Natural 95, jsem se za léta provozu nesetkal s žádnými problémy. S EURO4 šel motorismus do pekel.

0 0
možnosti

P69a45v27e17l 23B21e69ň31o

30. 9. 2020 8:17

No tak všichni poslechnou a koupí si hned elektromobil...a za chvílu začnou vycházet takovéto články zase o tom, co s bateriema, kam je vyhazovat, jak sehnat pod pultem novou, dražší...a takhle dokola...ať žije marketing...;-))

3 0
možnosti

že ty poslechneš a koupiš si hned elektromobil neznamená, že tak udělají hned všichni, menšina lidí se řídí rozumem a je jim jedno, jaké články vycházejí a jaké nevycházejí, já se třeba řídím rozumem a jak mně bude víc vyhovovat elektromobil, tak s ním začnu jezdit a bude mně úplně jedno, jaké budou vycházet články a nebo kde se budou vyhazovat baterky, tohle mně nikdy zajímat nebude

1 4
možnosti
Foto

Ohledně viskozity oleje - když je olej řidší tak to může být výhoda v zimě, když se startuje studený motor. Olej není tak ztuhlý a lépe maže. Není to jeden z důvodů proč se používají oleje s nižší viskozitou?

1 0
možnosti

pro nízký teploty platí číslo vlevo od W a pro vysoký vpravo od W, pokud je vpravo od W 18 a nebo 20, tak je to jeden z důvodů, proč má motor nižší životnost než když je tam 40 a se zimou to nesouvisí

1 0
možnosti
Foto

Kdo maže ten jede ;-)

0 0
možnosti

Olejíček - poloviční zámečníček.

1 0
možnosti

Motorů s rozvodovým řetězem hodně ubývá, i koncern (naštěstí) přešel na řemen. U přímovstřikových benzínů (což jsou až na pár výjímek už skoro všechny) se někdy doporučuje vyvarovat se krátkým jízdám a častým studeným startům, kvůli karbonizaci, což je asi spolu s problematickými oleji největší problém. Novější motory mají už výfukové svody integrované do hlavy válců, což je asi v podstatě nutnost právě pro "studené jízdy". Takový renaultí motor 1.2 Tce na toto trpěl extrémně.

Nové benzíny jsou opravdu už hodně složité (opět čest výjimkám) a skoro všechny starší generace přímovstřiků v ojetinách jsou značně problematické. Teď se zdá, že už jsou největší problémy vychytané. Jenže nově zase přibývají různé hybridní komponenty... Paradoxně tedy možná nejspolehlivěším benzínem bude hybridní Toyota.

0 0
možnosti

Mám najeto 100 tisíc km a olej jsem měnil jednou. V reduktoru, šroub byl plný špon. Vinutí ani magnety se zatím překvapivě nekarbonují a ani elektrolytická koroze neprobíhá ;-D

0 0
možnosti

Takhle to vypadá, když o všem rozhoduje rudozelený byrokratický dobytek bez technického vzdělání, který v konečném důsledku škodí nejen lidem, ale i planetě.

33 0
možnosti

rozhodují to, co byli lidem zvoleni, technické vzdělání nikoho v demokracii neopravňuje k tomu, aby mohl rozhodovat o zákonech

0 9
možnosti

MN1999

28. 9. 2020 14:23

Takže jestli benzín, tak jedině japonec :)

0 0
možnosti

zrovna mazda dvoulitr je blbej, se to zakarbonovává, nejede to a jsou s tím špatný zkušenosti, jestli benzín, tak němec, třeba opel dával donedávna do Mok 1,4 turbo 103 kW nepřímovstřik, nezničitelnej motor a bezúdržbovej, nic nepotřebuje, olej si vyměníš sám a jen jezdíš, rozvod spolehlivým řetězem, elektromagnetická spojka na zadní nápravu nepotřebuje ani měnit olej

0 0
možnosti

To snad ví každé malé dítě, že spalovací motory se musí mazat. Pracují v podmínkách dost velkých rozsahů teplot a zrychlení, je tam hodně třecích ploch a rotačních mechanických dílů.

Pokud by někdo vymyslel motor, převodovku nebo diferciál bez oleje, tak by nejspíš o dost dlouhou dobu prodloužil okamžik, kdy budou spalovací motory vyřazené z běžného užívání (například podobně jako parní stroje).

3 0
možnosti

však se mažou, ale když je olej řídkej, tak je logicky i slabší film v třecích místech a nižší tlak v matzacím systému a když je slabej film, tak i odvod tepla je horší, takže se to všechno víc zahřívá a jak se to víc zahřívá, tak to pak zastavíš, ten motor a na těch horkých místech ti ten řídkej olej lepší zkoksovatí, což je blbý, proto je lepší tam dát olej s vyšší vyskozitou, klidně 5W40

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....