Diskuze
KVÍZ PRO ŘIDIČE: Jak ovládáte zdravovědu a první pomoc?
Děkujeme za pochopení.
J22o59s57e54f 61K81a86r57f47í72k
Já teda nevím...
Nedávno jsme měli v práci školení první pomoci a paní co jezdí jako záchranář nám říkala zejména že:
Hlavu nezakláníme. Nikdy nevíte, zda nemá něco s krční páteří a můžeme způsobit více škody jak užitku... Když už tak nepřímá masáž srdce. Stejně tak zásadně nepoužívat škrtidlo vyjma případu amputace končetiny, ale tam je vykrvácení tak rychlé, že než se k postiženému dostaneme, tak je už většinou pozdě...
.
Zásadní je zejména nevytahovat ze zraněného žádné předměty, jako třeba plechy, sklo a podobně. U předlékařské pomoci svým zásahem "nesmíme" porušit kůži a rovně že nepodávájí ŽÁDNÉ medikamenty.
T85o42m37á75š 13G50ü73r74t98l66e49r
Takže mám někoho nechat udusit, aby se mu náhodou nestalo něco s páteří?
F36i76l52i51p 96G26a84l31a68š
Ach jo... Co si příště dát tu práci a oslovit o spolupráci někoho, kdo tu první pomoc v terénu skutečně poskytuje v rámci náplně své práce? Co takhle požádat o spolupráci s takovýmto testem záchranku, která to na rozdíl od červeného kříže (který i dnes učí věci, které jsou zastaralé) provádí poskytování první pomoci dennodenně a její zaměstnanci by mohli lidem říct něco co skutečně zachrání život??
T26o88m20á70š 51Z21e10m61á39n46e38k
Naopak. Toto jsou elementární znalosti, aby i naprostý laik dokázal účinně pomoci a neškodil. Méně je někdy více. Hlavní věcí je, se neotočit zády.
P28e22t83r 93B95á44č47a
Bohate by mi stacilo, kdyby ti co potkavam ovladali rizeni, lekarnicku jim klidne odpustim.
L64u64k11á36š 77S55e95d32l66á33č90e50k
Frekvence podle aktuálnich guidline je min 100 max 120 tedy i stlacovani 2 za 1s je vyhovujici odpoved. V ulozeni do rautekovi polohy pokud nedoslo k mechanismu urazu, ktery by to kontraindikoval take problem nevidim. Jinak souhlas s kolegou, ze dychani u lajku je problematicke (guidline k tomuto hovori jasne), ale nadruhou stranu pokud se chceme bavit jen o masazi tak je pak zapotrebi uvest problematiku primarni a sekundarni zastavy.
R21a44d61o37v31a24n 92D57l55u62g78o75s49z
Nepřesnosti v testu je více, vyplývají ze snahy vměstnat plošné KPR do pár otázek. Osobně jsem zastáncem minimalizace teorie na nejnutnější minimum, které stále bude pro záchranu člověk prospěšné, což posledních 10 let pochopili i odborníci a implementují tyto postupy do doporučení pro laiky. Pro laiky není podstatné, zda byla zástava oběhu způsobena poruchou srdeční činnosti či vlivem snížení objemu kolující krve při masivním krvácení (samozřejmě, při zpozorování rozvoje zevního krvácení při prováděné KPR, toto ihned zastavit, jediný rozdíl)
Čili ve zkratce:
1. a) Člověk reaguje na oslovení, bolestivý podnět - ošetříme základní zranění, velké
krvácení má prioritu.
b) Člověk nereaguje na oslovení, bolestivý podnět - kontrolujeme přítomnost
dýchání, zastavujeme velké
krvácení a pokračujeme k
bodu 2.
2. a) Člověk dýchá = uložíme do zotavovací/stabilizované/europolohy (prostě na bok,
jakkoliv, lépe i špatně, než vůbec a dát šanci vzniku zástavy
dýchání při aspiraci). LAPAVÉ - KAPROVITÉ - OTEVÍRÁNÍ PUSY, NENÍ DÁCHÁNÍ, platí bod č 2b) b) Člověk nedýchá = život ohrožující stav, OKAMŽITĚ ZAHÁJIT NEPŘÍMOU SRDEČNÍ MASÁŽ, sháníme pomoc, která bude potřeba, viz dále bod. 6. Provádění KPR: 1. Poloha na zádech, tvrdá podložka (ne na posteli, nafukovací valendě apod)., obnažený hrudník. V případě nutnosti přetočení např. z břicha na záda vždy postupovat obezřetně, riziko poškození krční páteře, v případě vícero zachránců přetáčet na záda za jejich využití, ni
M73a53r42t87i66n 38K94u58l74i81š
Největší rada: Nepoužívejte autolékárničku!
Kupte si ji, nalepte na ni datum expirace, a ukažte ji buzerpolicistovi při kontrole, bude-li ji vyžadovat. A pak si vybavte vlastní lékárnu s dobrým a kvalitním vybavením, vyjde na dvě až tři stovky.
D36a91l43i37b97o73r 76B23a27r40a71n17e83k
v cempak se je jina ta vse vlastni kvalitni lekarnicka? jine naplasti? skrtidlo? dezinfekce?
J49a60k69u88b 55R56o12u84s
Proč jen pro řidiče? Tohle může v životě potřebovat naprosto každý.
R89a78d65o62v54a62n 69D79l11u39g80o64s59z
KVÍZ vytvořen se správným záměrem. Doporučuji před příštím sestavením obdobného kvízu konzultovat správné odpovědí s odborníky z praxe (ZZS).
Postřehy
Ad umělé dýchání - dle posledních moderních poznatku vědy se laikům DOPORUČUJE POUZE NEPŘÍMÁ SRDEČNÍ MASÁŽ B E Z UMĚLÉHO DÝCHÁNÍ. 1. zavádějící a špátná informace.
Ad zprůchodnění dýchacích cest - provádí se záklonem hlavy, žádné zvedání brady neprobíhá. Myšleno zřejmě správně, formulováno chybně. Záklon hlavy se provádí tlakem jedné ruky zachránce na čelo a tlakem druhé ruky pod bradou směrem k čelu, dojde k zaklonění hlavy.
Ad co se ne/dělá před umělých dýcháním - nehledě na 8 let nedoporučovaný postup dýchání pro laiky, je popsaný postup nebezpečný. Před každým umělým dýcháním je vhodné, ba dokonce nezbytné, provést KONTROLU dutiny ústní k odstranění případných cizích těles v ní se nacházejících. Prostý záklon hlavy bez předchozí kontroly dutiny ústní je v rozporu s doporučeními odborných společností.
Ad otřes mozku - je provázen krátkodobou ztrátou vědomí, zvracení může ale nemusí být, ale určitě je přítomná zmatenost a ztráta paměti na událost v návaznosti na úraz. Prost ztráta vědomí, nausea a zvracení může mít xy příčin.
Abych nebyl pouze negativní, kvituji snahu o edukaci čtenářů.
J81a84k65u58b 18R21o66u69s
Jako obvykle se z diskuze dozvím víc, než z článku. Díky
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....