Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zdrsnění terénní dacie: z dusteru je off-road

aktualizováno 
Německá firma Travec odstrojila Dacii Duster, vyrobila novou karoserii z plastů a výtvor pojmenovala Tecdrah. Malý teréňák připomíná starší off-roady od Suzuki, Mercedesu nebo Land Roveru.

Základní technika Dacie Duster, současného bestselleru rumunské automobilky, je velmi slušná. A to především s ohledem na nízkou cenu auta. Není proto divu, že si právě toto auto vzali u německé firmy Travec do parády.

Z původního dusteru použili u Travecu šasi, motory a interiér. Prostorový rám vlastní konstrukce vytvořili z hliníku a zinkem potažené oceli. A panely karoserie jsou z převážně recyklovaných plastů. Díky tomu je celé auto velmi lehké, podle verze od jedné tuny do 1 300 kilogramů, což je na terénní auto velmi slušná hodnota. Pro porovnání: originální nejlehčí duster váží 1 190 kilogramů.

Design karoserie se docela povedl. Jasně odkazuje na starší off-roady od Suzuki, Mercedesu nebo Land Roveru, ale v příjemně moderním hávu. Na první pohled ani není příliš patrné, že za autem stojí malosériový výrobce. Na druhou stranu je karoserie čistě účelová, s dnešní módou městských SUV nemá nic společného.

Travec Tecdrah TTi

Na výběr budou varianty se stahovací plátěnou nebo pevnou střechou. Karoserii dokáže Travec dodat v osmi barvách, povětšinou dost výrazných pastelových. Ve všech případech jsou pak některé části černé, jako například vystouplé blatníky. Což dodává autu na jeho off-roadovém vzezření. Výrobce se chlubí, že rám karoserie je pevný a bezpečný. Auto prošlo i nárazovými zkouškami.  

Vůz sedí o poznání výše než originální duster. Světlá výška je téměř 40 centimetrů a dobrou prostupnost terénem zaručí nájezdové úhly: přední 47 stupňů, zadní 41 stupňů a přechodový 25 stupňů. Pro jízdu v terénu je tecdrah vybaven kryty podvozku, podle výrobce by měl zdolat i opravdu náročný terén.

Celkově je auto o poznání menší než originální duster. Travec zkrátil šasi na 4,18 metru a rozvor na 2,45 metru. To je v obou případech přibližně o 20 centimetrů méně než u Dacie Duster.

Fotogalerie

Základní verzi auta bude pohánět benzinová šestnáctistovka od Dacie s pohonem jen jedné nápravy.  Ale je málo pravděpodobné, že by právě verze s jednou poháněnou nápravou byla prodejním hitem. Mnohem zajímavější je proto verze s dieselem 1,7 litru, pravděpodobně taktéž od Renaultu, šestistupňovou převodovkou a pohonem všech kol. Motor dává maximální výkon 130 koní a má dokonce start-stop systém. Je pravděpodobné, že v prodeji bude i varianta se slabším dieselem z dusteru.

Interiér je stejný s dusterem, jen je vyveden v mnohem divočejších barvách. Podle karoserie má tecdrah probarvené i výplně dveří a nalakované části palubní desky a středního tunelu. Původ auta u Dacie prozradí přelakovaný znak rumunské automobilky na volantu. Zajímavostí je použití LED technologie i do hlavních světel.

Travec Tecdrah se začne prodávat v první polovině příštího roku a výrobce již shromažďuje předobjednávky. Ceny zatím nestanovil. Prozatím se neoficiálně mluví o startovací částce kolem 340 tisíc korun.

Autoři:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.