Zdrsnění terénní dacie: z dusteru je off-road

  • 46
Německá firma Travec odstrojila Dacii Duster, vyrobila novou karoserii z plastů a výtvor pojmenovala Tecdrah. Malý teréňák připomíná starší off-roady od Suzuki, Mercedesu nebo Land Roveru.

Základní technika Dacie Duster, současného bestselleru rumunské automobilky, je velmi slušná. A to především s ohledem na nízkou cenu auta. Není proto divu, že si právě toto auto vzali u německé firmy Travec do parády.

Z původního dusteru použili u Travecu šasi, motory a interiér. Prostorový rám vlastní konstrukce vytvořili z hliníku a zinkem potažené oceli. A panely karoserie jsou z převážně recyklovaných plastů. Díky tomu je celé auto velmi lehké, podle verze od jedné tuny do 1 300 kilogramů, což je na terénní auto velmi slušná hodnota. Pro porovnání: originální nejlehčí duster váží 1 190 kilogramů.

Design karoserie se docela povedl. Jasně odkazuje na starší off-roady od Suzuki, Mercedesu nebo Land Roveru, ale v příjemně moderním hávu. Na první pohled ani není příliš patrné, že za autem stojí malosériový výrobce. Na druhou stranu je karoserie čistě účelová, s dnešní módou městských SUV nemá nic společného.

Travec Tecdrah TTi

Na výběr budou varianty se stahovací plátěnou nebo pevnou střechou. Karoserii dokáže Travec dodat v osmi barvách, povětšinou dost výrazných pastelových. Ve všech případech jsou pak některé části černé, jako například vystouplé blatníky. Což dodává autu na jeho off-roadovém vzezření. Výrobce se chlubí, že rám karoserie je pevný a bezpečný. Auto prošlo i nárazovými zkouškami.  

Vůz sedí o poznání výše než originální duster. Světlá výška je téměř 40 centimetrů a dobrou prostupnost terénem zaručí nájezdové úhly: přední 47 stupňů, zadní 41 stupňů a přechodový 25 stupňů. Pro jízdu v terénu je tecdrah vybaven kryty podvozku, podle výrobce by měl zdolat i opravdu náročný terén.

Celkově je auto o poznání menší než originální duster. Travec zkrátil šasi na 4,18 metru a rozvor na 2,45 metru. To je v obou případech přibližně o 20 centimetrů méně než u Dacie Duster.

Základní verzi auta bude pohánět benzinová šestnáctistovka od Dacie s pohonem jen jedné nápravy.  Ale je málo pravděpodobné, že by právě verze s jednou poháněnou nápravou byla prodejním hitem. Mnohem zajímavější je proto verze s dieselem 1,7 litru, pravděpodobně taktéž od Renaultu, šestistupňovou převodovkou a pohonem všech kol. Motor dává maximální výkon 130 koní a má dokonce start-stop systém. Je pravděpodobné, že v prodeji bude i varianta se slabším dieselem z dusteru.

Interiér je stejný s dusterem, jen je vyveden v mnohem divočejších barvách. Podle karoserie má tecdrah probarvené i výplně dveří a nalakované části palubní desky a středního tunelu. Původ auta u Dacie prozradí přelakovaný znak rumunské automobilky na volantu. Zajímavostí je použití LED technologie i do hlavních světel.

Travec Tecdrah se začne prodávat v první polovině příštího roku a výrobce již shromažďuje předobjednávky. Ceny zatím nestanovil. Prozatím se neoficiálně mluví o startovací částce kolem 340 tisíc korun.