Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Žebříček největších špindírů vede Bugatti Veyron

aktualizováno 
Emise oxidu uhličitého (CO2) - v očích úředníků Evropské komise nejdůležitější číslo v tabulkách technických údajů aut. Číslo vyjadřující množství vypouštěných emisí se stává marketingovým nástrojem automobilek i bičem ekologicky smýšlejících úředníků na ně. Desítku aut, která každý kilometr zatíží ovzduší největším množstvím CO2, uveřejnil nizozemský Autoblog.

Bugatti Veyron Grand Sport | foto: Bugatti

Nejvíc se ekologičtí aktivisté budou čílit, když potkají na ulici Bugatti Veyron, které každý kilometr vypustí 571 gramů CO2. Vaše zelené já vám také bude bránit byť jen snít o řízení Lamborghini Murciélaga LP640 (495 g/km). Třetím největším znečišťovatelem ovzduší je v tabulce nizozemského autowebu Ferrari 599 GTB Fiorano (490 g/km).

Desítka největších hříšníků je vůbec plná superaut, která toho za svůj život beztak moc nenajezdí. Položky typu "Škoda 120 v rozkladu" nebo "vyžilá dodávka po milionu kilometrů"  bohužel nizozemský přehled nezná...

Kdo vypouští nejvíce CO2
pořadí auto emise CO2
1. Bugatti Veyron 571 g/km
2. Lamborghini Murciélago LP640 495 g/km (500 g/km Roadster)
3. Ferrari 599 GTB Fiorano 490 g/km
4. Ferrari 612 Scaglietti 475 g/km
5. Bentley Arnage/Azure/Brooklands 465 g/km
6. Dodge Viper SRT-10 463 g/km
7. Ferrari F430 420 g/km
8. Hummer H2 412 g/km
9. Mercedes G500 400 g/km
10. Bentley Continental GT/GTC/Flying Spur 396 g/km
Zdroj: Autoblog.nl

Zástupci členských zemí EU, Evropského parlamentu a Evropské komise se začátkem prosince dohodli na snižování emisí oxidu uhličitého u nových automobilů. Do roku 2012 by emise CO2 měly klesnout u 65 procent nových aut, v průměru na 120 gramů na kilometr.

Do roku 2015 by se měl tento limit postupně rozšířit na všechny nové automobily. Dlouhodobým cílem by mělo být snížení emisí na 95 gramů na kilometr do roku 2020. V současnosti se emise pohybují kolem 158 gramů na kilometr.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.