Diskuze
Zelená je tráva a teď už i Ford Focus. Do roka vyjede čistě na elektřinu
Děkujeme za pochopení.
zále
dobijeni
tady nekdo bezhlave cerpal informace pouhym prekladem z anglictiny..
v USA je trifazove napeti 240V. Tedy ne 3 hodiny v Evrope, ale z trifazove zasuvky a 10 hodin z bezne zasuvky se 120V stridaveho napeti.
truthspeaker
článek ani nemusím číst
stejně v něm bude něco jako dojezd AŽ 180km a rychlost AŽ 130km/h, tedy stejné parametry jako v roce 1971.
DuckEgg
Takhle to vypadá...
...když auto nic nepochopí, ale neodolá puzení psát a publikovat... Elektromobily jsou určeny k ježdění po městech a jejich nejbližším okolí, nikdo nepočítá, že by se s nimi mělo jezdit za stávajícího stavu technologií z Prahy do Brna... A dávat do jedné řady čistý elektromobil a sériový hybrid, to je taky dílo... Jinak, když už jsme u toho, ty tři hodiny pro nabíjení jsou z nuly do plného dobití. Ale například dobití na 50 procent kapacity trvá jen nějakých 30 minut, takže pokud by někdo příliš nespěchal, do toho Brna by stejně i s nabíjením dojel jen s menším zpožděním oproti normálnímu autu...
DuckEgg
Re: Takhle to vypadá...
mělo být autor nic nepochopí...
pekelný dědek
a co?
Je sice hezké hezké,že chtějí dělat auta na elektřinu,ale kdo si to koupí?Na jedno nabidí to ujede až 160 km....kdo když někde ztvrdnu v koloně?Se všichni rozjedou a já tam zůstanu stát.....vytáhnu solární panely a budu nabíjet přímo na dálnici....
BOP B 3AKOHE
Re: a co?
Ano, stání v koloně je pro elektromobily nebezpečná situace, elektromotory běží naprázdno a baterie se rychle vybíjejí
hokejový expert von Kei
že se na to už Amíci nevykašlou...
palce, stopy, blbé zásuvky...
josnow
Re: že se na to už Amíci nevykašlou...
Proč blbé zásuvky? Chce trochu znát fyziku. A pokud jde o míry, tak je mnohem přirozenější udávat míry v ekvivalentech hodno z okolního života (palce, stopy,..) než šílenosti typu "1 650 763,73 násobku vlnové délky záření šířícího se ve vakuu, které přísluší přechodu mezi energetickými hladinami 2p10 a 5d5 atomu kryptonu 86" (definice metru dle Wikipedie). Mimochodem, jaké máte na svém voze kola? 17 palcová nebo 432 mimilimetrová?
Gaza
hmm
jen me tak napada az budou mit vsichni auta na elektriku kolik bude stat 1 kWh
techpriest
Re: hmm
Klidne by mohla byt levnejsi nez ted u nas (vyroba bez dotaci a prevazne v jaderkach). Ale pokud to vezmou do ruky lobysti a politici...
islandan
My hledíme jen
na to, kolik to dojede a za jak dlouho se to znovu nabije. Srovnejte si ale odpad z JE se spoustou odhozenych baterii, které se už nedaji využít. U vyhoreleho jaderneho paliva existuje jisty statni dozor, u jednotlivcu, likvidujících aku zadny dozor neni/nebude. Podivejte se, kolik je dnes na ruznych mistech odhozenych odpadku, casto velice nebezpecneho charakteru. Současné vize jsou myslím slepou uličkou. Nejsem věštec, řekl bych ale, že by cesta mohla vést přes masovou výrobu vodíku, který by se zpracovával zatím neznámým způsobem na látku, podobnou dnešním benzinům (viz výroba benzinu z hnědého uhlí). Omlouvám se těm, kteří tomu rozumí, s tím, že nejsem chemik.
politicky nekorektní trolejbus
Re: My hledíme jen
Moderní LI Ion baterie jsou z velké části recyklovatelné. výroba paliva pro mobilní motory nikdy neude stoprocentně čistá, jde o to, aby byla co nejčistší, pokud možno hromadná a pokud možno mimo velké lidské aglomerace. Mnohem menší zlo je velká plynová výtopna pro celé město, než stovky lokálních topenišť. To samé platí u paliv. Raději na kontinent pět jaderek na elektrolýzu vodíku a dvě mamutí továrny na výrobu a recyklaci baterií pro clou planetu, než miliony výfuků v ulicích.
.
Mimochodem ideálem je řízená jaderná fůze, potom ze sklenice mořské vody vyrobíte energie na získání pár set tun vodíku pro pár milionu aut... nebo se časem dopracujem k maličkému tokamaku pod kapotou každé rodinné Škodovky
Garion.
Akumulátory
Zásadním a dodnes nedořešeným problémem elektromobilů jsou akumulátory. Současná technologie na bázi lithia neuspokojí očekávaný nárůst výroby a jejich životnost a následná likvidace zůstává brzdou v rozvoji tohoto odvětví. Určitou možností je dobíjení akumulátorů spalovacím motorem běžícím v optimálním výkonu/otáčkách, jak už tady někdo psal, ale to spíš řeší problém krátkého dojezdu a vytápění, nikoliv problém s akumulátory. Prostě elektromobil zůstane drahou hračkou právě kvůli drahým akumulátorům s nízkou životností.
Vodík vyráběný elektrolýzou a poté v autě spálený je energetickej nesmysl a jediný smysl má ve zde popsaném případě, jakožto odpad při nadvýrobě elektřiny. Např. jako regulace JE nebo u větrných elektráren, když moc fouká.
politicky nekorektní trolejbus
Re: Akumulátory
Vodík nemusíte pálit, můžete ho využít v palivových článcích
techpriest
elektromobil neni cisty, elektromobil je elektromobil
Je to jina technologie nez spalovaci motor. A muze byt (casem i vyrazne) cistsi (pokud nejakej blb neumozni vyrabet dotovanou elektrinu ze slunce treba za polarnim kruhem) nez spalovaci motor, ale nikdy ne cista. A je na novinarich, aby tyhle zvasty prestali sirit, nebo to skonci zase nejakejma dotacema od jeste "technicky erudovanejsich" ci zainteresovanych politiku, kteri to diky temhle zvastum muzou pred takto masirovanou verejnosti "ospravedlnit".
picky
Re: elektromobil neni cisty, elektromobil je elektromobil
Pozor! ne jen novináři, ale i výrobci se chlubí že mají auto "bez emisí", nebo s "0 uhlíkovou stopou" ! Jsou to účelové lži, které jsou určeny pro politiky a spotřebitele, kteří si nevidí ani na špičku nosu. Takovou dobrou cílovou skupinou jsou lidé jako Kačka Biomasa. Ti jim sežerou všechno.
Dr.Ozd
Re: design predku
Kdybys napsal Aston,bylo by to mnohem blíž pravdě.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...