Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zelenému šplhavci stačí na sto kilometrů 2,15 litru nafty

aktualizováno 
Jeep Renegade zachovává typické znaky svého praprapra... dědečka, který vymyslel, že jezdit autem po poli a horách je prima zábava, nejdřív ale udělal kariéru u americké armády. V Detroitu na stánku Jeepu zaparkoval jeho kříženec s pouštní buggy.

Jeep Renegade | foto: Jeep

Spartánský interiér i exteriér, při bojích s kamením, pískem a džunglí není čas na sofistikovaně lomené linie a plechy zprohýbané expresionistickým sochařem.

Heslo "V jednoduchosti je síla" hlásí designéři Jeepu, když je o půlnoci vzbudí. Při návrhu konceptu se tak hledělo i na množství použitých dílů nebo na materiály použité na jejich výrobu. Auto tak dostalo třeba sedadla a výplně dveří z materiálu pocházejícího ze sóji.

Jednoduchosti však dali sbohem motoráři. Kdo letos nemá v konceptu v Detroitu alespoň jeden elektromotor, je totálně mimo.

Odpadlík (anglicky "renegade") tak dostal hybridní soustrojí. O rozpohybování nekonvenčního jeepu se starají dva elektromotory (každy pro jedno zadní kolo a každý má vlastní Li-ion baterii). Při jízdě vstupuje do hry naftový tříválec 1,5 litru s výkonem 115 kW.

Elektromotory nabízejí dalších 268 koní (200 kW). Na samotné elektrony se dojede 60 kilometrů daleko, když pomůže nafťák 650.

Maximálka je 145 kilometrů v hodině. Zajímavější je hodnota zrychlení z nuly na stovku: osm a půl sekundy. A vůbec nejzajímavější je udávaná průměrná spotřeba: 2,15 l/100 km.

Detroitský koncept je dlouhý 3 885 milimetrů, na šířku měří 1 598 a na výšku 1 431 mm. Od jednoho kola obutého do pneumatiky 235/65 R20 k druhému je to 2 580 mm (rozvor). Renegade musí být vybaven i pro šplhací horské disciplíny. Nechybí tak pohon všech kol a uzávěrky diferenciálů.

Autor:


Témata: Detroit, Jeep


Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.