Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zelenému šplhavci stačí na sto kilometrů 2,15 litru nafty

aktualizováno 
Jeep Renegade zachovává typické znaky svého praprapra... dědečka, který vymyslel, že jezdit autem po poli a horách je prima zábava, nejdřív ale udělal kariéru u americké armády. V Detroitu na stánku Jeepu zaparkoval jeho kříženec s pouštní buggy.

Jeep Renegade | foto: Jeep

Spartánský interiér i exteriér, při bojích s kamením, pískem a džunglí není čas na sofistikovaně lomené linie a plechy zprohýbané expresionistickým sochařem.

Heslo "V jednoduchosti je síla" hlásí designéři Jeepu, když je o půlnoci vzbudí. Při návrhu konceptu se tak hledělo i na množství použitých dílů nebo na materiály použité na jejich výrobu. Auto tak dostalo třeba sedadla a výplně dveří z materiálu pocházejícího ze sóji.

Jednoduchosti však dali sbohem motoráři. Kdo letos nemá v konceptu v Detroitu alespoň jeden elektromotor, je totálně mimo.

Odpadlík (anglicky "renegade") tak dostal hybridní soustrojí. O rozpohybování nekonvenčního jeepu se starají dva elektromotory (každy pro jedno zadní kolo a každý má vlastní Li-ion baterii). Při jízdě vstupuje do hry naftový tříválec 1,5 litru s výkonem 115 kW.

Elektromotory nabízejí dalších 268 koní (200 kW). Na samotné elektrony se dojede 60 kilometrů daleko, když pomůže nafťák 650.

Maximálka je 145 kilometrů v hodině. Zajímavější je hodnota zrychlení z nuly na stovku: osm a půl sekundy. A vůbec nejzajímavější je udávaná průměrná spotřeba: 2,15 l/100 km.

Detroitský koncept je dlouhý 3 885 milimetrů, na šířku měří 1 598 a na výšku 1 431 mm. Od jednoho kola obutého do pneumatiky 235/65 R20 k druhému je to 2 580 mm (rozvor). Renegade musí být vybaven i pro šplhací horské disciplíny. Nechybí tak pohon všech kol a uzávěrky diferenciálů.

Autor:


Témata: Detroit, Jeep

Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Čím méně dveří, tím absurdnější cena. To je kupé Range Roveru

Range Rover SV Coupé

Range Rover se vrací ke kořenům. Několika stovkám zákazníků dodá třídveřový model. Právě první generace Range Roveru...

T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut....

Konec dieselů. Volvo S60 Made in USA už je mít nebude

Volvo S60 2018

Volvo v nové šedesátkové řadě nejprve představilo kombík, na sedan přišla řada za půl roku až se slavnostním otevřením...

Najdete na iDNES.cz