Jeep Renegade

Jeep Renegade | foto: Jeep

Zelenému šplhavci stačí na sto kilometrů 2,15 litru nafty

  • 17
Jeep Renegade zachovává typické znaky svého praprapra... dědečka, který vymyslel, že jezdit autem po poli a horách je prima zábava, nejdřív ale udělal kariéru u americké armády. V Detroitu na stánku Jeepu zaparkoval jeho kříženec s pouštní buggy.

Spartánský interiér i exteriér, při bojích s kamením, pískem a džunglí není čas na sofistikovaně lomené linie a plechy zprohýbané expresionistickým sochařem.

Heslo "V jednoduchosti je síla" hlásí designéři Jeepu, když je o půlnoci vzbudí. Při návrhu konceptu se tak hledělo i na množství použitých dílů nebo na materiály použité na jejich výrobu. Auto tak dostalo třeba sedadla a výplně dveří z materiálu pocházejícího ze sóji.

Jednoduchosti však dali sbohem motoráři. Kdo letos nemá v konceptu v Detroitu alespoň jeden elektromotor, je totálně mimo.

Odpadlík (anglicky "renegade") tak dostal hybridní soustrojí. O rozpohybování nekonvenčního jeepu se starají dva elektromotory (každy pro jedno zadní kolo a každý má vlastní Li-ion baterii). Při jízdě vstupuje do hry naftový tříválec 1,5 litru s výkonem 115 kW.

Elektromotory nabízejí dalších 268 koní (200 kW). Na samotné elektrony se dojede 60 kilometrů daleko, když pomůže nafťák 650.

Maximálka je 145 kilometrů v hodině. Zajímavější je hodnota zrychlení z nuly na stovku: osm a půl sekundy. A vůbec nejzajímavější je udávaná průměrná spotřeba: 2,15 l/100 km.

Detroitský koncept je dlouhý 3 885 milimetrů, na šířku měří 1 598 a na výšku 1 431 mm. Od jednoho kola obutého do pneumatiky 235/65 R20 k druhému je to 2 580 mm (rozvor). Renegade musí být vybaven i pro šplhací horské disciplíny. Nechybí tak pohon všech kol a uzávěrky diferenciálů.


Témata: Detroit, Jeep