Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zelený tuning stvořil nejpomalejší Porsche Cayenne, ujede mu i fabia

aktualizováno 
Tuning většinou znamená vylepšení sportovních vlastností upravovaného vozu. Bavorský úpravce porschí - legendární Ruf se ale zaměřil na ekologii. Stvořil tak nejpomalejší cayenne všech dob eRuf Stormster, které se představuje na klimatickém summitu v Kodani.

eRuf Stormster | foto: Ruf

Tuningová firma Ruf se specializuje na úpravu vozů Porsche. Mimo konvenčních úprav, znamenajících vyšší výkon, se tentokrát úpravce zaměřil na snižování emisí. 

V minulém roce překvapil konceptem eRuf, tedy sportovním Porsche 911 poháněným elektřinou. Na autosalonu v Ženevě potom představil vylepšený koncept Greenster s vyšším výkonem a lehčími bateriemi.

eRuf Stormster

Tuningový specialista původně sliboval limitovanou produkci tohoto elektrického sporťáku. Jenže nakonec má blíž k sériové výrobě úplně nový nový počin bavorského úpravce. Ten dostal jméno Stormster a je postaven na základech SUV Porsche Cayenne.

Stormster pohání elektromotor Siemens s výkonem 270 kW, stejně jako další elektrické Rufy, tedy eRufy. Za opravdu vysokou hmotností 2670 kilogramů musíme hledat podprůměrné zrychlení z nuly na 100 km/h za 10 sekund.

Maximální rychlost elektrického SUV od Porsche je však pouze 150 km/h. Je to tedy podle všeho nejpomalejší cayenne všech dob. Ruf slibuje dojezd na jedno nabití až 200 kilometrů. Prozatím výrobce neuvádí dobu dobití baterií.

Stormster bude k dispozici v běžném provedení i s tuningovým kitem nazvaným Stormster grün. Elektrický Cayenne tedy může opticky vypadat ďábelsky, předjede ho však i nejslabší šedesátikoňová Škoda Fabia 1,2 HTP (udávaná maximálka 155 km/h).

Bájný žlutý pták

Ladičská firma Ruf z Pfaffenhausenu se specializuje na značku Porsche. Celý autosvět jí zná díky kanárkově žluté 911, která byla ve své době jedním z nejrychlejších aut světa. Podle žlutého kabátku ji říkají Yellowbird (žlutý pták).

Ruf CTR Yellowbird

Ruf CTR Yellowbird se představil v roce 1987, stál na základech klasického Porsche 911 Carrera 3,2. Svítivě žlutý speciál ale uměl prohnat i zbožnované supersporty své doby, jako bylo třeba Ferrari F40, nebo Lamborghini Countach.

Plochý vzduchem chlazený šestiválec byl vyladěn na 469 koní, maximální kroutící moment, který musely přenést na asfalt zadní kola, byl 553 newtonmetrů. Karoserie byla odlehčená, uvnitř byl bezpečnostní rám a celé tohle monstrum vážilo 1170 kilogramů. Z nuly na stovku Yellowbird vystartoval za 4,1 sekundy, na stodvacítce byl 0,1 sekundy na to, dvoustovky dosáhl za 11,4 sekundy. Naměřená maximálka je 339 km/h.

Autoři:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.