Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

EU pracuje na novém způsobu měření emisí, počítá s testy v reálném provozu

  22:07aktualizováno  22:07
Diplomaté členských zemí EU po několikahodinovém jednání našli dohodu nad kompromisní podobou systému testování emisí automobilů v reálném provozu. Česká republika se nakonec zdržela, proti bylo jako jediné Nizozemsko.

V Roztokách u Prahy se testovaly 13. října nový VW Golf i Škoda Superb homologované pro normu Euro 6 a oba vozy splnily emisní normy | foto: ČTK

Evropská komise a členské země osmadvacítky reagují na skandál automobilky Volkswagen, která měla podle amerických výzkumníků manipulovat s výsledky emisních testů. Nejnovější návrh změn pravidel představila komise členským zemím teprve před několika dny, v pondělí o něm jednali ministři životního prostředí. O zavedení testování spotřeby a emisí v reálném provizu se přitom hovoří už počátku roku 2011.

Aféra dieselgate

Evropská komise rozhodnutí členských zemí uvítala. Eurokomisařka pro vnitřní trh a služby Elžbieta Bieńkowská v prohlášení upozornila, že unie bude první částí světa, kde bude podobně přísné testování vozidel platit. Plánem podle ní je doplnit jej o revidovaný povolovací rámec i dohled nad trhem.

Měření emisí oxidů dusíku v reálném provozu bude podle kompromisní dohody v prvním kroku naplno využíváno od září 2017 pro nové typy aut a od září 2019 pro všechna vozidla. V první fázi bude vyšší tolerance odchylky, kdy se měření v reálných podmínkách od hodnoty z laboratorních měření bude moci lišit až o 110 procent.

Druhá fáze, má začít v roce 2020 pro nové typy aut a v roce 2021 pro všechna vozidla. V tomto případě už by nemělo být možné odchýlit se o více než o polovinu.

Dosažený kompromis změkčuje původní plán Evropské komise, která počítala s nižšími možnostmi odchylky a o rok rychlejším náběhem oné druhé, přísnější fáze. Komise dnes upozornila, že nyní se výsledky testů v laboratoři a v reálném provozu liší v průměru až o 400 procent od limitu, který norma Euro 6 od září 2014 stanoví na 80 mg oxidů dusíku (NOx) na kilometr.

K návrhu se nyní musí vyjádřit Evropský parlament, nemůže však měnit jeho detaily. V prohlášení pro média už dnes ale kompromisní dohodu odmítla liberální frakce.

Autoři: ,



Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Další z rubriky

Čínské pneumatiky na cestě do Evropy. Linglongu pomáhají Španělé i Češi

Testuje se mimo jiné ovalita – pneumatika se roztočí a stroj zjistí, jestli...

Čínský výrobce pneumatik Linglong plánuje expanzi v Evropě. V Číně nyní otevírají nejmodernější testovací trať na...

Europoslanci navrhli povinné asistenční systémy v nových autech

Asistent udržování v jízdním pruhu

Evropští poslanci ve Štrasburku podpořili návrh, aby součástí nových motorových vozidel byly v budoucnu povinně...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Mercedes Třída E 2,0...
Mercedes Třída E 2,0...

r.v. 2017, naj. 16 600 km, diesel
1 276 215 Kč (s DPH)



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.