Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda chystá velké elektrické SUV, koncept představí za měsíc v Číně

  16:37aktualizováno  17:05
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Škoda je na autosalonu v Ženevě bez studie, představí ji totiž jinde. Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon v Šanghaji chystá koncept na elektrický pohon a proto chybí tradiční studie značky v Ženevě.

Škoda chystá elektromobil, studie pro Čínu naznačí možný směr. | foto: Lukáš Hron, Mobil

Škoda na autosalonu v Ženevě, který se právě dnes (9. března) otevírá veřejnosti, prezentuje deset novinek své modelové řady. Ale mezi faceliftovanými modely a speciálními verzemi Octavie a Kodiaqa chybí opravdu velké lákadlo. Hvězdu autosalonu v podobě konceptů, kterými Škoda ohromovala na posledních ročnících ženevské autopřehlídky (naposledy VisionS předznamenávající podobu Škody Kodiaq), na stánku české značky hledáme marně.

Stavbu studií zobrazujících představy designérů v podobě nespoutané bezpečnostními předpisy a výrobními limity ovšem Škodovka nezavrhla. Jen Evropě naznačuje, že je globálně působící značkou, pro kterou jsou důležité i jiné konce světa.

Fotogalerie

Koncept se znakem Škody se tak představí za několik týdnů na autosalonu v Šanghaji, uvedl pro britský magazín Autocar Christian Strube, člen představenstva značky zodpovědný za vývoj. Ten také potvrdil, že sériový elektromobil značka představí v roce 2020, nebo 2021.

Na konceptu elektrické škodovky pro Čínu podle informací iDNES.cz v posledních více než šesti měsících horečnatě pracovalo designérské studio Škody, projekt se měl několikrát výrazně upravovat a tvůrčí tým byl také pod výrazným časovým tlakem.

Podle neoficiálních informací má jít o výrazné velké auto typu SUV, taková auta v Číně frčí. Nabízí se spekulace, že koncept naznačí podobu kupé verze Škody Kodiaq, kterou už několikrát sama automobilka potvrdila. Stylové SUV se sportovními tvary kupé slíbila Škoda zatím čínským zákazníkům. Šéf značky Bernhard Maier opakovaně prohlásil, že uvedení na evropský trh je závislé na tom, zda pro tuto variantu Kodiaqa najde v Evropě výrobní kapacity.

Koncept má mít elektrický pohon, což odpovídá nové strategii značky, která chce začít elektrifikovat svou modelovou řadu. Nejprve má přijet v roce 2019 hybridní Superb, jehož pohon spojuje benzinový motor s elektromotorem živeným akumulátory s možností dobíjení (plug-in hybrid). Následně pak elektromobil, přičemž značka aktuálně rozhoduje, který model elektrickou trakci dostane.

Je pravděpodobné, že elektrická škodovka pro Čínu má být svébytným modelem, který bude od začátku stavěný pro pohon ze zásuvky. Proto má také dostat elektrickou architekturu koncernu Volkswagen označenou MEB, která umožňuje variabilně měnit koncepci. Tato „elektrická“ platforma může být použita jak pro osobní, tak pro lehká užitková auta. Variabilní architektura umožňuje stavbu různých typů vozidel s velkou variabilitou karoserií a typů aut.

Představitelé Škody opakovaně prohlásili, že pro uvedení elektrické škody na trh je nezbytný dostatečný dojezd elektromobilů. Stoprocentně elektrické vozy napříč koncernem VW mají mít dojezd 250 až 500 kilometrů (podle velikosti vozu a kapacity baterií).

Elektrické SUV od Škody tak má dostat pohon všech kol (na každé nápravě je samostatný elektromotor). Těžké a velké baterie jsou uloženy v ploché sendvičové podlaze.

Na probíhajícím autosalonu v Ženevě automobilka ukázala nejrychlejší octavii





Nejčtenější

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

Další z rubriky

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Aktivisté Greenpeace protestovali před frankfurtským výstavištěm.
Nejhorší čas na autosalon. Automobilky peskují politici i ekologové

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Autosalon ve Frankfurtu je dnes výsostným polem německých značek. Ostatní, které dorazily, jsou tu chvílemi trochu do počtu. Překvapením jsou čínská auta, ale...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.