Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ženeva: uspějí škodovky?

aktualizováno 
Škodovky vzbudily na ženevském výstavišti zájem a řadu diskusí. Najde velký a drahý model z Mladé Boleslavi dostatek zákazníků? - ptají se jedni a druzí se zajímají, proč je design Škody Montreux tak podobný ostatním vozům koncernu Volkswagen? Otázkám se nevyhnula ani další ženevská novinka - Fabia sedan: Jsou tvary její zádě zdařilé? A proč vůbec vyrábět čtyřdveřové auto, když jiné typy karoserií se osvědčily lépe?

Jaká opravdu bude velká škodovka, to dosud není jisté. Alespoň představitelé automobilky prezentují studii Montreux jako projekt, který ještě může zasáhnout řada změn. Ale jestli se něco změní určitě, bude to jméno této limuzíny.

Poučka totiž říká, že název automobilu musí být snadno vyslovitelný a zapamatovatelný. A to pokud možno ve všech národních jazycích zemí, v nichž se vůz prodává. Na motorech pro velkou škodovku není nic překvapujícího. Budou z produkce koncernu Volkswagen.

Bohemia jak studii Montreux pracovně v Mladé Boleslavi říkají - asi nedostane nejvýkonnější agregáty. Ty zůstanou výsadou volkswagenů a audi. Podobně je tomu už nyní u octavií, které dostávají z koncernové palety motory o krok zastaralejší, než se objeví pod kapotami koncernových bratrů Volkswagenu Golf a Audi A3.

Bohemia bude mít základ na platformě Volkswagenu Passat, její rozvor však asi zůstane o deset centimetrů delší než u německého vozu. Řada dílů bude společných. "Podle mých informací bude asi 20 procent součástek stejných jako u passatu," říká mluvčí automobilky Roman Meliška Škodovka je připravená zlomit nedůvěru západoevropanů k vozům z východní části starého kontinentu.

 Automobilka bude lidem připomínat svou více než stoletou tradici, která se ve své první polovině odvíjela také od výroby velkých a luxusních aut. "O úspěchu velké škodovky na zdejším trhu jsem téměř přesvědčen," říká Pavel Hejda, šéf pražské společnosti Auto Jarov, která vedle škodovek prodává i vozy Audi, Volkswagen a Seat.

"Dokázala to octavia, u které byly obavy podobné, a přesto se stala suverénně nejprodávanějším vozem ve své třídě. Vytlačila z trhu oply, volkswageny i ostatní." Problémy se zájmem zákazníků ale může mít Fabia sedan. Oproti kombíku sice bude o několik tisíc korun levnější, ale po praktické stránce využití kufru před i po sklopení sedadel nemůže sedan fabii kombi konkurovat.

Pro krátkou verzi zase hovoří její rozměry, jež usnadňují parkování ve městech. Základní verze sedanu bude stát méně než 300 tisíc korun, další podrobnosti automobilka neoznámila Škoda Auto v Ženevě nabídla ještě dvě novinky, které se týkají octavií s pohonem všech kol.

V květnu doplní již déle prodávaného kombíka i hatchback 4x4, jediným motorem v nabídce bude 1.8 turbo. To kombík 4x4 dostává již třetí pohon. Bude jím 1.9 TDI (74 kW), který Škoda nenabídne do octavie s pohonem jedné nápravy.

Trendy autosalonu

* Renault a Peugeot oslovují designem
* Zájem o drahé a luxusní vozy poroste
* Na stěnu se vrací Bugatti
* Pohon všech kol se rozšiřuje
* Lada má roadster
* K nejkrásnějším vozům patřil VW Microbus
* Autům přibylo bezpečnostních doplňků
* Zdokonalují se naftové motory
* Italské karosárny představily zajímavá auta

Koncept Škoda Montreux

Škoda Fabia sedan

Koncept limuzíny Škoda Montreux

Koncept limuzíny Škoda Montreux

Škoda Montreux - pohled do kabiny

Škoda Montreux na autosalonu

Škoda Montreux zezadu

Škoda Montreux

Škoda Montreux

Už na podzim může vstoupit na trh největší škodovka v historii - její studie zatím nese název Škoda Montreux.

Škoda Fabia sedan

Škoda Fabia sedan

Škoda Fabia sedan

Škoda Fabia sedan

Autor:






Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.