Czinger 21C
Nový supersport amerického startupu Czinger se představil v Londýně. Zakladatel a snílek Kevin Czinger hrstce nadšenců předvedl hned dvě provedení nového vozu, který má vzniknout v sérii pouhých 80 kusů.
Supersport Czinger 21C pak má být opravdu fascinujícím kouskem. Nezvyklé je na něm už uspořádání dvoumístného interiéru: sedadla tu nejsou vedle sebe, ale za sebou, takže spolujezdec doslova dýchá řidiči za krk. Czinger 21C ovšem fascinuje především deklarovanými výkony.
Existovat budou dvě verze, silniční s pohotovostní hmotností 1 250 kilogramů a okruhová Lightweight track s hmotností 1 218 kilogramů. Obě mají celkový výkon 1 250 kW a tedy dosahují ikonického poměru výkonu k hmotnosti nejméně jednoho koně na kilogram. Okruhová verze má výraznější spoilery a mnohem víc přítlaku (790 oproti 250 kilogramům při rychlosti 250 km/h), takže maximální rychlost této varianty je „jen“ 380 km/h, zatímco silniční konfigurace dosahuje maxima 432 km/h.
Stovku má Czinger 21C zvládnout za dechberoucí 1,9 sekundy, čtvrt míle s pevným startem za 8,1 sekundy, z nuly na 300 km/h a zase na nulu to 21C zvládne za 15 sekund a na 400 km/h zrychlí auto za 29 sekund. Těchto výkonů dosahuje auto díky hybridnímu pohonnému ústrojí. Jeho základem je vidlicový osmiválec s dvojitým přeplňováním a objemem 2,88 litru s litrovým výkonem 329 koní a schopností točit až 11 tisíc otáček za minutu. K tomu tu jsou dva elektromotory, každý o výkonu 204 koní, které se starají o pohon předních kol.