Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německý ranař v italském obleku: Gumpert Tornante by Touring

  16:00aktualizováno  16:00
Výrobce jednoho z nejrychlejších cestovních aut na světě představil svůj druhý model. Design civilnějšího modelu Tornante navrhla známá italská karosárna Touring. Někomu novinka připomíná závodní tank, jiným se italský design zamlouvá.

Gumpert Tornante by Touring | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Všeobecně nepříliš známá německá značka Gumpert produkuje jeden z nejrychlejších sporťáků na světě. Model Apollo je k mání i na našem trhu a za zhruba 7 000 000 korun nabídne dynamiku, které konkuruje jen ultimátní verze Bugatti Veyron a silniční formulka Ariel Atom. Gumpert Apollo je aktuálně třetí nejrychlejší auto v okruhové soutěži známého motoristického pořadu Top Gear.

Pokud vám značka Gumpert nic neříká, tak vězte, že pan Gumpert vedl v sedmdesátých letech vývoj čtyřkolek u Audi, následně byl šéfem týmu Audi Motorsport a na neúspěchy si rozhodně stěžovat nemohl. Takže značka Gumpert má sportovní geny v krvi.

Gumpert Tornante by Touring

Nový model Tornante představuje civilnější sporťák, než je ultimativní apollo. Auto má zcela nové šasi, které tvoří karbonový monokok a prostorový rám z chrommolybdenových trubek. Kompletní technické detaily a parametry auta ale výrobce zatím nezveřejnil. Na ženevském autosalonu byl vystaven jen designový koncept. Sériová produkce, pokud se tak dá ruční výroba v řádu maximálně desítek kusů ročně nazývat, má odstartovat příští rok.

Za designem auta stojí známá italská karosárna Touring Superleggera, což připomíná i celý název auta, který zní: Gumpert Tornante by Touring. Jestli se milánským karosářům výtvor povedl, můžete posoudit sami. Komentáře na internetu jsou různé, někomu se auto líbí, jiným připadá poněkud těžkopádné, respektive mu vyčítají chybějící lehkost konkurenčních modelů.

Výrazné jsou masivní blatníky a malá boční okna. Zadní část s dvojicí oken pak někomu může připomínat starší americké sporťáky ze sedmdesátých let. Naopak předek evokuje klasická supersportovní auta evropské provenience.

Po vzoru modelu Apollo má i novinka křídlové dveře a po zvednutí zadního krytu motoru se odhalí celá zadní část auta. Tornante bude pohánět vidlicový osmiválec s dvojicí turbodmychadel (od Audi), který poskytuje 515 kW, to vše při celkové hmotnosti okolo 1 400 kilogramů, což je velice slušná hodnota. Převodovka bude šestistupňová sekvenční. Maximální rychlost a ani zrychlení ale zatím výrobce neuvádí. Pokud by se ale blížily parametrům modelu Apollo, tak by auto na stovku vystřelilo pod tři sekundy a za necelých devět sekund by na rychloměru byla dvoustovka.

Autosalon Ženeva 2011

Další novinky najdete ve speciální příloze na iDNES.cz

Výrobce slibuje, že se při vývoji soustředil nejenom na technické parametry novinky, ale i na komfort posádky. Přestože má být interiér o 25 procent prostornější než u apolla, rodinný vůz to ale nebude. Tornante pojme dva pasažéry, nabídne jim sportovní vyhřívané sedačky se čtyřbodovými bezpečnostními pásy. Audio bude, ale nejnovější multimediální centra pravděpodobně ne. Novinka má mít dvojitá okna a vylepšenou ventilační soustavu.

Pokud půjde vývoj podle plánu, vyjede nový model německé značky z Altenburgu (nedaleko Gery) na silnice ještě letos a do prodeje se dostane příští rok. Cenu zatím výrobce neuvádí, ale je málo pravděpodobné, že by byla výrazně nižší než u modelu Apollo. A ta rozhodně nízká není.

Autoři:




Nejčtenější

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.