Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německý ranař v italském obleku: Gumpert Tornante by Touring

  16:00aktualizováno  16:00
Výrobce jednoho z nejrychlejších cestovních aut na světě představil svůj druhý model. Design civilnějšího modelu Tornante navrhla známá italská karosárna Touring. Někomu novinka připomíná závodní tank, jiným se italský design zamlouvá.

Gumpert Tornante by Touring | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Všeobecně nepříliš známá německá značka Gumpert produkuje jeden z nejrychlejších sporťáků na světě. Model Apollo je k mání i na našem trhu a za zhruba 7 000 000 korun nabídne dynamiku, které konkuruje jen ultimátní verze Bugatti Veyron a silniční formulka Ariel Atom. Gumpert Apollo je aktuálně třetí nejrychlejší auto v okruhové soutěži známého motoristického pořadu Top Gear.

Pokud vám značka Gumpert nic neříká, tak vězte, že pan Gumpert vedl v sedmdesátých letech vývoj čtyřkolek u Audi, následně byl šéfem týmu Audi Motorsport a na neúspěchy si rozhodně stěžovat nemohl. Takže značka Gumpert má sportovní geny v krvi.

Gumpert Tornante by Touring

Nový model Tornante představuje civilnější sporťák, než je ultimativní apollo. Auto má zcela nové šasi, které tvoří karbonový monokok a prostorový rám z chrommolybdenových trubek. Kompletní technické detaily a parametry auta ale výrobce zatím nezveřejnil. Na ženevském autosalonu byl vystaven jen designový koncept. Sériová produkce, pokud se tak dá ruční výroba v řádu maximálně desítek kusů ročně nazývat, má odstartovat příští rok.

Za designem auta stojí známá italská karosárna Touring Superleggera, což připomíná i celý název auta, který zní: Gumpert Tornante by Touring. Jestli se milánským karosářům výtvor povedl, můžete posoudit sami. Komentáře na internetu jsou různé, někomu se auto líbí, jiným připadá poněkud těžkopádné, respektive mu vyčítají chybějící lehkost konkurenčních modelů.

Výrazné jsou masivní blatníky a malá boční okna. Zadní část s dvojicí oken pak někomu může připomínat starší americké sporťáky ze sedmdesátých let. Naopak předek evokuje klasická supersportovní auta evropské provenience.

Po vzoru modelu Apollo má i novinka křídlové dveře a po zvednutí zadního krytu motoru se odhalí celá zadní část auta. Tornante bude pohánět vidlicový osmiválec s dvojicí turbodmychadel (od Audi), který poskytuje 515 kW, to vše při celkové hmotnosti okolo 1 400 kilogramů, což je velice slušná hodnota. Převodovka bude šestistupňová sekvenční. Maximální rychlost a ani zrychlení ale zatím výrobce neuvádí. Pokud by se ale blížily parametrům modelu Apollo, tak by auto na stovku vystřelilo pod tři sekundy a za necelých devět sekund by na rychloměru byla dvoustovka.

Autosalon Ženeva 2011

Další novinky najdete ve speciální příloze na iDNES.cz

Výrobce slibuje, že se při vývoji soustředil nejenom na technické parametry novinky, ale i na komfort posádky. Přestože má být interiér o 25 procent prostornější než u apolla, rodinný vůz to ale nebude. Tornante pojme dva pasažéry, nabídne jim sportovní vyhřívané sedačky se čtyřbodovými bezpečnostními pásy. Audio bude, ale nejnovější multimediální centra pravděpodobně ne. Novinka má mít dvojitá okna a vylepšenou ventilační soustavu.

Pokud půjde vývoj podle plánu, vyjede nový model německé značky z Altenburgu (nedaleko Gery) na silnice ještě letos a do prodeje se dostane příští rok. Cenu zatím výrobce neuvádí, ale je málo pravděpodobné, že by byla výrazně nižší než u modelu Apollo. A ta rozhodně nízká není.

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Kombík lady vypadá k světu. Atmosferická 1,8 zaujme, ale odradí cenou

Lada Vesta SW Cross

Ruská automobilka Avtovaz pod křídly aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vzkvétá a chrlí jeden model za druhým....

Další z rubriky

Čím méně dveří, tím absurdnější cena. To je kupé Range Roveru

Range Rover SV Coupé

Range Rover se vrací ke kořenům. Několika stovkám zákazníků dodá třídveřový model. Právě první generace Range Roveru...

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Konec dieselů. Volvo S60 Made in USA už je mít nebude

Volvo S60 2018

Volvo v nové šedesátkové řadě nejprve představilo kombík, na sedan přišla řada za půl roku až se slavnostním otevřením...

Najdete na iDNES.cz