Gumpert Tornante by Touring

Gumpert Tornante by Touring | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Německý ranař v italském obleku: Gumpert Tornante by Touring

  • 21
Výrobce jednoho z nejrychlejších cestovních aut na světě představil svůj druhý model. Design civilnějšího modelu Tornante navrhla známá italská karosárna Touring. Někomu novinka připomíná závodní tank, jiným se italský design zamlouvá.

Všeobecně nepříliš známá německá značka Gumpert produkuje jeden z nejrychlejších sporťáků na světě. Model Apollo je k mání i na našem trhu a za zhruba 7 000 000 korun nabídne dynamiku, které konkuruje jen ultimátní verze Bugatti Veyron a silniční formulka Ariel Atom. Gumpert Apollo je aktuálně třetí nejrychlejší auto v okruhové soutěži známého motoristického pořadu Top Gear.

Pokud vám značka Gumpert nic neříká, tak vězte, že pan Gumpert vedl v sedmdesátých letech vývoj čtyřkolek u Audi, následně byl šéfem týmu Audi Motorsport a na neúspěchy si rozhodně stěžovat nemohl. Takže značka Gumpert má sportovní geny v krvi.

Gumpert Tornante by Touring

Nový model Tornante představuje civilnější sporťák, než je ultimativní apollo. Auto má zcela nové šasi, které tvoří karbonový monokok a prostorový rám z chrommolybdenových trubek. Kompletní technické detaily a parametry auta ale výrobce zatím nezveřejnil. Na ženevském autosalonu byl vystaven jen designový koncept. Sériová produkce, pokud se tak dá ruční výroba v řádu maximálně desítek kusů ročně nazývat, má odstartovat příští rok.

Za designem auta stojí známá italská karosárna Touring Superleggera, což připomíná i celý název auta, který zní: Gumpert Tornante by Touring. Jestli se milánským karosářům výtvor povedl, můžete posoudit sami. Komentáře na internetu jsou různé, někomu se auto líbí, jiným připadá poněkud těžkopádné, respektive mu vyčítají chybějící lehkost konkurenčních modelů.

Výrazné jsou masivní blatníky a malá boční okna. Zadní část s dvojicí oken pak někomu může připomínat starší americké sporťáky ze sedmdesátých let. Naopak předek evokuje klasická supersportovní auta evropské provenience.

Po vzoru modelu Apollo má i novinka křídlové dveře a po zvednutí zadního krytu motoru se odhalí celá zadní část auta. Tornante bude pohánět vidlicový osmiválec s dvojicí turbodmychadel (od Audi), který poskytuje 515 kW, to vše při celkové hmotnosti okolo 1 400 kilogramů, což je velice slušná hodnota. Převodovka bude šestistupňová sekvenční. Maximální rychlost a ani zrychlení ale zatím výrobce neuvádí. Pokud by se ale blížily parametrům modelu Apollo, tak by auto na stovku vystřelilo pod tři sekundy a za necelých devět sekund by na rychloměru byla dvoustovka.

Autosalon Ženeva 2011

Další novinky najdete ve speciální příloze na iDNES.cz

Výrobce slibuje, že se při vývoji soustředil nejenom na technické parametry novinky, ale i na komfort posádky. Přestože má být interiér o 25 procent prostornější než u apolla, rodinný vůz to ale nebude. Tornante pojme dva pasažéry, nabídne jim sportovní vyhřívané sedačky se čtyřbodovými bezpečnostními pásy. Audio bude, ale nejnovější multimediální centra pravděpodobně ne. Novinka má mít dvojitá okna a vylepšenou ventilační soustavu.

Pokud půjde vývoj podle plánu, vyjede nový model německé značky z Altenburgu (nedaleko Gery) na silnice ještě letos a do prodeje se dostane příští rok. Cenu zatím výrobce neuvádí, ale je málo pravděpodobné, že by byla výrazně nižší než u modelu Apollo. A ta rozhodně nízká není.