Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ženevské koncepty na videu. Podívejte se na auta, která jinde nepotkáte

  16:00aktualizováno  16:00
Koncepty, studie. Právě kvůli nim má smysl na světové autosalony jezdit. Automobilky se jimi rády chlubí, je to jejich výstavní skříň. V Ženevě vás uhrane třeba "italka" I.DE.A. Sofia.

Nacpou je nejmodernějšími technologiemi a designéři se při jejich návrhu mohou odvázat, nemusí dbát na připomínky technologů a omezení konstruktérů. Jinde než na autosalonu unikátní koncepty na vlastní oči nespatříte. Tyhle drahé hračky pak poputují do muzea automobilky, nebo pod vrstvu prachu do depozitáře.

Někdy je to soutěž o nejšílenější nápad. Jindy jsou studie docela střízlivé a ukazují, jakým směrem se budou stylisté automobilky ubírat.

A některý koncept nakonec, byť ve velmi upravené podobě, potkáme v prodejně aut. Jenže finální produkční verze nebude nikdy tak bezstarostná a šílená jako ta, o kterou se nenuceně opírala modelka na autosalonovém molu...

Zpravodajství ze ženevského autosalonu

Do Ženevy dorazila na autosalon opět kompletní špička autodesignu. Nechybí italská šlechta mezi stylisty v podobě Zagata nebo Pininfariny.

Snaží se ale i samy automobilky, Opel přivezl povedený koncept Flextreme GT/E. Na výstavišti Palexpo parkuje i koncept od Koenigseggu - malovýrobce jedněch z nejrychlejších aut světa přivezl čtyřmístnou střelu jménem Quant. A nechybí ani švýcarský "chuligán" Franco Sbarro se svými netradičními kreacemi.

Sofia all´italiana

Přijelo také známé italské studio I.DE.A. Karosárna, narozená v roce 1978 v Turíně, před lety navrhla třeba Fiat Tipo nebo Nissan Terrano. A právě v ateliérech v Moncalieri začínal geniální designér současnosti a šéfdesignér koncernu VW Walter de Silva nebo architekt Renzo Piano.

I.DE.A. Sofia

Značka se opět snaží prosadit a pro Ženevu si připravila ladný hybridní model, který má být esencí italského designu. Samotný I.DE.A. Institute ale dnes patří švýcarské firmě.

Tvůrci se prý inspirovali ženskými tvary. Sofia má oblé boky a eleganci celého jejího těla podtrhují svůdné rudé šaty. Mechanika je připravena na zástavbu osmiválcového srdce, které bude pohánět buď přední nebo zadní kola. Nejvíc se ale tvůrcům líbí představa hybridní varianty.

I.DE.A. SofiaI.DE.A. Sofia

Děkujeme firmě SONY za půjčení kamery HDR-FX7E.

Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Ford Transit 2.4 6 míst č.25.
Ford Transit 2.4 6 míst č.25.

r.v. 2008, naj. 170 000 km, diesel
325 490 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.