Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ženevský autosalón se otevřel pro veřejnost

  19:13aktualizováno  19:13
- Ve čtvrtek otevřel své brány pro veřejnost ženevský autosalón, kde světové automobilky prezentují řadu novinek, kterými budou usilovat o přízeň stále vybíravějších zákazníků. Vysoké náklady na vývoj ekologičtějších a technologicky vybavenějších automobilů vyvolávají spekulace o nových fúzích a akvizicích. Rostoucí výdaje nutí výrobce zapojit se do internetové revoluce, což je další téma autosalonu.
Podívejte se na fotografie novinek a automobilových studií.

Tři největší světové automobilky General Motors, Ford a DaimlerChrysler oznámily, že k organizaci svých nákupů od dodavatelů v hodnotě kolem 240 miliard dolarů ročně založí jednotnou internetovou burzu. K účasti na projektu, slibujícím ušetřit miliardy dolarů na nákladech pozvaly i další automobilky.

"Není to o odírání dodavatelů o ziskové marže. Pro dodavatele to bude rovněž znamenat užitek," řekl agentuře Reuters prezident  severoamerických operací DaimlerChrysler James Holden.

Internet změní i vztah mezi výrobcem a zákazníkem prostřednictvím propojení dealerů a výrobců. "Internet výběr zákazníků zprůhlední," řekl Scheele s tím, že dealeři budou moci ihned zveřejňovat požadavky zákazníků, což výrobcům přinese další úspory.

Úspory budou moci být použity k dalšímu obohacení vozů o nabídku nových zařízení a k posílení jejich technologické úrovně jako palubního navigačního systému, ke zvýšení výkonu a snížení spotřeby motoru, nebo zlepšení ekologických charakteristik.

Co se týče fúzí, od loňského ženevského autosalónu převzal Renault japonský Nissan a rumunskou Dacii, Ford koupil divizi osobních vozů švédského Volva a General Motors koupila švédského Saaba. Nyní se připravují další akvizice především v Koreji, kde Renault jedná o převzetí Samsung Motors a General Motors a Ford bojují o zadluženou Daewoo Motors.

Pod tlak se na autosalónu dostali zástupci koncernu DaimlerChrysler, který  by podle spekulací mohl převzít italský Fiat, francouzský PSA Peugeot Citroen nebo japonskou Hondu.

V pondělí šéf společnosti Jürgen Schrempp popřel pověsti, že jedná o koupi PSA, severoamerický šéf DaimlerChrysler Holden však poté řekl, že s ohledem na segment malých vozů zkoumají různé možnosti včetně akvizice.

Mluví se rovněž o tom, že potenciálním cílem kolosů jako General Motors nebo Volkswagen by se mohla stát bavorská BMW, oslabená ztrátami své britské dceřinné společnosti Rover.

Pozorovatelé však upozorňují, že rodiny, které evropské automobilky kontrolují - Quandtové u BMW, Peugeotové u PSA a dynastie Agnelli u Fiatu - s prodejem nijak nespěchají, protože automobilový trh prožívá překvapivě dlouhou konjunkturu.

Prodej vozů loni dosáhl v Evropě a Severní Americe rekordních úrovní a počáteční prognózy pro tento rok naznačují pokračování tohoto boomu.

Další fotografie naleznete v článku pod odkazem WEB v pravém sloupci.

Autosalon Ženeva 2000 - Jeep Grand Cherokee

Autosalon Ženeva 2000 - Ford - studie 1

Autosalon Ženeva 2000 - Ford - studie 2

Autosalon Ženeva 2000 - Chrysler sedan

Autosalon Ženeva 2000 - Chrysler ve stylu retro

Autosalon Ženeva 2000 - Citroen - studie

Autosalon Ženeva 2000 - City Car

Takto se prezentovalo Daewoo na autosalonu Ženeva 2000.

Autosalon Ženeva 2000 - Ferrari

Autosalon Ženeva 2000 - Ford Galaxi

Autosalon Ženeva 2000 - Ford studie

Autosalon Ženeva 2000 - Výstavní hala

Autosalon Ženeva 2000 - Hyundai Santa Fe

Autosalon Ženeva 2000 - Hyundai Trajet

Autosalon Ženeva 2000 - Jaguar F Type

Autosalon Ženeva 2000 - Kia Rio

Autosalon Ženeva 2000 - Mazda 626 Turbo

Autosalon Ženeva 2000 - Mazda Demio

Autosalon Ženeva 2000 - Morgan

Autosalon Ženeva 2000 - NCSV

Autosalon Ženeva 2000 - Opel Agila

Autosalon Ženeva 2000 - Opel na vodíkový pohon

Autosalon Ženeva 2000 - Opel Speedster

Autosalon Ženeva 2000 - Peugeot long version

Autosalon Ženeva 2000 - Renault studie

Autosalon Ženeva 2000 - Renault studie 1

Autosalon Ženeva 2000 - Rover 25

Autosalon Ženeva 2000 - Seat Leon 4x4

Autosalon Ženeva 2000 - Seat studie

Autosalon Ženeva 2000 - Seat studie 1

Autosalon Ženeva 2000 - Suzuki R plus

Autosalon Ženeva 2000 - Volkswagen Beatle v terénní úpravě

Autosalon Ženeva 2000 - Volkswagen Sharan

Autosalon Ženeva 2000 - Mercedes Vision SLA

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.