Tři největší světové automobilky General Motors, Ford a DaimlerChrysler oznámily, že k organizaci svých nákupů od dodavatelů v hodnotě kolem 240 miliard dolarů ročně založí jednotnou internetovou burzu. K účasti na projektu, slibujícím ušetřit miliardy dolarů na nákladech pozvaly i další automobilky.
"Není to o odírání dodavatelů o ziskové marže. Pro dodavatele to bude rovněž znamenat užitek," řekl agentuře Reuters prezident severoamerických operací DaimlerChrysler James Holden.
Internet změní i vztah mezi výrobcem a zákazníkem prostřednictvím propojení dealerů a výrobců. "Internet výběr zákazníků zprůhlední," řekl Scheele s tím, že dealeři budou moci ihned zveřejňovat požadavky zákazníků, což výrobcům přinese další úspory.
Úspory budou moci být použity k dalšímu obohacení vozů o nabídku nových zařízení a k posílení jejich technologické úrovně jako palubního navigačního systému, ke zvýšení výkonu a snížení spotřeby motoru, nebo zlepšení ekologických charakteristik.
Co se týče fúzí, od loňského ženevského autosalónu převzal Renault japonský Nissan a rumunskou Dacii, Ford koupil divizi osobních vozů švédského Volva a General Motors koupila švédského Saaba. Nyní se připravují další akvizice především v Koreji, kde Renault jedná o převzetí Samsung Motors a General Motors a Ford bojují o zadluženou Daewoo Motors.
Pod tlak se na autosalónu dostali zástupci koncernu DaimlerChrysler, který by podle spekulací mohl převzít italský Fiat, francouzský PSA Peugeot Citroen nebo japonskou Hondu.
V pondělí šéf společnosti Jürgen Schrempp popřel pověsti, že jedná o koupi PSA, severoamerický šéf DaimlerChrysler Holden však poté řekl, že s ohledem na segment malých vozů zkoumají různé možnosti včetně akvizice.
Mluví se rovněž o tom, že potenciálním cílem kolosů jako General Motors nebo Volkswagen by se mohla stát bavorská BMW, oslabená ztrátami své britské dceřinné společnosti Rover.
Pozorovatelé však upozorňují, že rodiny, které evropské automobilky kontrolují - Quandtové u BMW, Peugeotové u PSA a dynastie Agnelli u Fiatu - s prodejem nijak nespěchají, protože automobilový trh prožívá překvapivě dlouhou konjunkturu.
Prodej vozů loni dosáhl v Evropě a Severní Americe rekordních úrovní a počáteční prognózy pro tento rok naznačují pokračování tohoto boomu.
Další fotografie naleznete v článku pod odkazem WEB v pravém sloupci.
Autosalon Ženeva 2000 - Jeep Grand Cherokee |
Autosalon Ženeva 2000 - Ford - studie 1 |
Autosalon Ženeva 2000 - Ford - studie 2 |
Autosalon Ženeva 2000 - Chrysler sedan |
Autosalon Ženeva 2000 - Chrysler ve stylu retro |
Autosalon Ženeva 2000 - Citroen - studie |
Autosalon Ženeva 2000 - City Car |
Takto se prezentovalo Daewoo na autosalonu Ženeva 2000. |
Autosalon Ženeva 2000 - Ferrari |
Autosalon Ženeva 2000 - Ford Galaxi |
Autosalon Ženeva 2000 - Ford studie |
Autosalon Ženeva 2000 - Výstavní hala |
Autosalon Ženeva 2000 - Hyundai Santa Fe |
Autosalon Ženeva 2000 - Hyundai Trajet |
Autosalon Ženeva 2000 - Jaguar F Type |
Autosalon Ženeva 2000 - Kia Rio |
Autosalon Ženeva 2000 - Mazda 626 Turbo |
Autosalon Ženeva 2000 - Mazda Demio |
Autosalon Ženeva 2000 - Morgan |
Autosalon Ženeva 2000 - NCSV |
Autosalon Ženeva 2000 - Opel Agila |
Autosalon Ženeva 2000 - Opel na vodíkový pohon |
Autosalon Ženeva 2000 - Opel Speedster |
Autosalon Ženeva 2000 - Peugeot long version |
Autosalon Ženeva 2000 - Renault studie |
Autosalon Ženeva 2000 - Renault studie 1 |
Autosalon Ženeva 2000 - Rover 25 |
Autosalon Ženeva 2000 - Seat Leon 4x4 |
Autosalon Ženeva 2000 - Seat studie |
Autosalon Ženeva 2000 - Seat studie 1 |
Autosalon Ženeva 2000 - Suzuki R plus |
Autosalon Ženeva 2000 - Volkswagen Beatle v terénní úpravě |
Autosalon Ženeva 2000 - Volkswagen Sharan |
Autosalon Ženeva 2000 - Mercedes Vision SLA |