Ženevský autosalón se otevřel pro veřejnost

- Ve čtvrtek otevřel své brány pro veřejnost ženevský autosalón, kde světové automobilky prezentují řadu novinek, kterými budou usilovat o přízeň stále vybíravějších zákazníků. Vysoké náklady na vývoj ekologičtějších a technologicky vybavenějších automobilů vyvolávají spekulace o nových fúzích a akvizicích. Rostoucí výdaje nutí výrobce zapojit se do internetové revoluce, což je další téma autosalonu.
Podívejte se na fotografie novinek a automobilových studií.

Tři největší světové automobilky General Motors, Ford a DaimlerChrysler oznámily, že k organizaci svých nákupů od dodavatelů v hodnotě kolem 240 miliard dolarů ročně založí jednotnou internetovou burzu. K účasti na projektu, slibujícím ušetřit miliardy dolarů na nákladech pozvaly i další automobilky.

"Není to o odírání dodavatelů o ziskové marže. Pro dodavatele to bude rovněž znamenat užitek," řekl agentuře Reuters prezident  severoamerických operací DaimlerChrysler James Holden.

Internet změní i vztah mezi výrobcem a zákazníkem prostřednictvím propojení dealerů a výrobců. "Internet výběr zákazníků zprůhlední," řekl Scheele s tím, že dealeři budou moci ihned zveřejňovat požadavky zákazníků, což výrobcům přinese další úspory.

Úspory budou moci být použity k dalšímu obohacení vozů o nabídku nových zařízení a k posílení jejich technologické úrovně jako palubního navigačního systému, ke zvýšení výkonu a snížení spotřeby motoru, nebo zlepšení ekologických charakteristik.

Co se týče fúzí, od loňského ženevského autosalónu převzal Renault japonský Nissan a rumunskou Dacii, Ford koupil divizi osobních vozů švédského Volva a General Motors koupila švédského Saaba. Nyní se připravují další akvizice především v Koreji, kde Renault jedná o převzetí Samsung Motors a General Motors a Ford bojují o zadluženou Daewoo Motors.

Pod tlak se na autosalónu dostali zástupci koncernu DaimlerChrysler, který  by podle spekulací mohl převzít italský Fiat, francouzský PSA Peugeot Citroen nebo japonskou Hondu.

V pondělí šéf společnosti Jürgen Schrempp popřel pověsti, že jedná o koupi PSA, severoamerický šéf DaimlerChrysler Holden však poté řekl, že s ohledem na segment malých vozů zkoumají různé možnosti včetně akvizice.

Mluví se rovněž o tom, že potenciálním cílem kolosů jako General Motors nebo Volkswagen by se mohla stát bavorská BMW, oslabená ztrátami své britské dceřinné společnosti Rover.

Pozorovatelé však upozorňují, že rodiny, které evropské automobilky kontrolují - Quandtové u BMW, Peugeotové u PSA a dynastie Agnelli u Fiatu - s prodejem nijak nespěchají, protože automobilový trh prožívá překvapivě dlouhou konjunkturu.

Prodej vozů loni dosáhl v Evropě a Severní Americe rekordních úrovní a počáteční prognózy pro tento rok naznačují pokračování tohoto boomu.

Další fotografie naleznete v článku pod odkazem WEB v pravém sloupci.

Autosalon Ženeva 2000 - Jeep Grand Cherokee

Autosalon Ženeva 2000 - Ford - studie 1

Autosalon Ženeva 2000 - Ford - studie 2

Autosalon Ženeva 2000 - Chrysler sedan

Autosalon Ženeva 2000 - Chrysler ve stylu retro

Autosalon Ženeva 2000 - Citroen - studie

Autosalon Ženeva 2000 - City Car

Takto se prezentovalo Daewoo na autosalonu Ženeva 2000.

Autosalon Ženeva 2000 - Ferrari

Autosalon Ženeva 2000 - Ford Galaxi

Autosalon Ženeva 2000 - Ford studie

Autosalon Ženeva 2000 - Výstavní hala

Autosalon Ženeva 2000 - Hyundai Santa Fe

Autosalon Ženeva 2000 - Hyundai Trajet

Autosalon Ženeva 2000 - Jaguar F Type

Autosalon Ženeva 2000 - Kia Rio

Autosalon Ženeva 2000 - Mazda 626 Turbo

Autosalon Ženeva 2000 - Mazda Demio

Autosalon Ženeva 2000 - Morgan

Autosalon Ženeva 2000 - NCSV

Autosalon Ženeva 2000 - Opel Agila

Autosalon Ženeva 2000 - Opel na vodíkový pohon

Autosalon Ženeva 2000 - Opel Speedster

Autosalon Ženeva 2000 - Peugeot long version

Autosalon Ženeva 2000 - Renault studie

Autosalon Ženeva 2000 - Renault studie 1

Autosalon Ženeva 2000 - Rover 25

Autosalon Ženeva 2000 - Seat Leon 4x4

Autosalon Ženeva 2000 - Seat studie

Autosalon Ženeva 2000 - Seat studie 1

Autosalon Ženeva 2000 - Suzuki R plus

Autosalon Ženeva 2000 - Volkswagen Beatle v terénní úpravě

Autosalon Ženeva 2000 - Volkswagen Sharan

Autosalon Ženeva 2000 - Mercedes Vision SLA