Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ženevský autosalon slaví sto let

  10:16aktualizováno  10:16
Automobilový svět se opět na několik dní přestěhoval ke břehům Ženevského jezera. Nejprestižnější autosalon starého kontinentu letos slaví dvojité jubileum. Uplyne sto let od první výstavy automobilů v Ženevě, zároveň je letošní přehlídka 75. mezinárodním ženevským autosalonem.

Bohatá historie ženevského autosalonu se začala odvíjet před sto lety. Od 29. dubna do 7. května 1905 se v Ženevě konala první Národní výstava automobilů a jízdních kol, jíž se účastnilo 59 vystavovatelů.

Od roku 1924 získal autosalon, tehdy již se dvěma stovkami vystavovatelů, mezinárodní dimenzi. Jeho roční periodicitu dokázala přerušit pouze druhá světová válka.

Autosalon v Ženevě patří do "Grand Slamu" pěti nejvýznamnějších akcí svého druhu na světě společně s Paříží, Frankfurtem, americkým Detroitem a japonským Tokiem.

ŽENEVSKÝ AUTOSALON 2005

*novinky
*užitečné informace

*fotografie...

...v příloze ZDE

Ženevská přehlídka je všeobecně považována za nejvýznamnější automobilovou výstavu v Evropě. Svým významem zastiňuje i autosalony ve Frankfurtu nad Mohanem a v Paříži, které se konají střídavě vždy jednou za dva roky. Mnozí považují jarní ženevský autosalon za nejprestižnější světovou výstavu automobilů vůbec.    

Ženeva zůstává mezi automobilovými výstavami, kterých se za rok uskuteční po celém světě na tisíce, jedinečná i díky své neutrální pozici na automobilovém trhu. Švýcarsko, bohatý alpský stát pyšnící se svou neutralitou, totiž nepatří mezi výrobce automobilů (pokud se na veletrhu objeví švýcarské značky, jde jen o kusovou výrobu malých studií a dílen), takže všichni vystavovatelé jsou si zde rovni.

Rozvinutý švýcarský trh také každého láká a v neposlední řadě se tento autosalon pořádá na začátku jarní sezony, takže se zde chce každý vystavovatel řádně vytáhnout. Ženeva nesporně přináší reprezentativní srovnávací test automobilového průmyslu a veřejnosti vždy představuje nejnovější trendy v této oblasti.    

Ženevský autosalon, jehož návštěvnost v posledních letech neklesla pod 700 tisíc lidí, si málokdo z celebrit automobilové branže nechá ujít. Mezi návštěvníky nechybí šéfové a šéfkonstruktéři světových automobilek ani významní automobiloví jezdci historie i současnosti či stovky motoristických novinářů z celého světa.

Dějištěm autosalonu je výstaviště Palexpo, obehnané dokola dálnicí a letištěm. I když se výstavní plochou 120 000 metrů čtverečných řadí mezi dvacítku největších výstavních a kongresových středisek světa, díky soustředěnosti expozic hlavních automobilových výrobců do dvou vzájemně spojených prostorných hal je zde všechno jako na dlani.    

V celkem sedmi výstavních halách zde v posledních letech každoročně představuje svoje exponáty více než 250 vystavovatelů. Mezi nimi nechybí nejvýznamnější světové automobilky, ani celá řada malosériových výrobců, kteří nabízejí většinou drahé supersportovní vozy.

V posledních letech představuje ženevský autosalon každoročně několik desítek automobilových novinek, a to od zbrusu nových modelů, přes výrazné facelifty až po částečné modifikace.

PŘEHLED LETOŠNÍCH ŽENEVSKÝCH NOVINEK NAJDETE ZDE

Autoři: ,




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.