Snad všechny automobilky, které na švýcarskou autopřehlídku míří, si připravily nějakou novinku. Otevírá celou sezonu a některé značky se jezdí ukázat jen na tento autosalon. Výhodou "Ženevy" je také rozumná velikost výstaviště.
Co bude v Ženevě k vidění
|
Všechno důležité je totiž v jedné hale, nemusíte tak přebíhat mezi vzdálenými pavilony jako ve Frankfurtu nad Mohanem (tam se koná letošní podzimní autosalon).
Co se chystá
Do třídy passatu a Škody Superb míří Hyundai i40. Pohledný model korejské automobilky se netradičně objeví nejdříve v kombíkovém provedení. Tříprostorový sedan dorazí až koncem roku. Nový kombík představí také Saab, který přiveze model 9-5 Sportwagon.
Evropský debut si odbude revoluční třídveřové kupé Hyundai Veloster, které se může pochlubit jedinečným uspořádáním dveří s dvěma bočními dveřmi na straně spolujezdce a jedněmi dveřmi na straně řidiče.
Opel přichystal premiéru studie Opel Zafira Tourer Concept, která by měla ukázat, kterým směrem se bude ubírat nástupce velkoprostorového vozu.
Mercedes připravil premiéru kupé verze třídy C a novou generaci roadsteru SLK s plechovou skládací střechou. Kia má nachystaný malý hatchback Rio, jehož nové provedení má zatápět třeba fabii. Ještě menší je pak nová Kia Picanto. Škodovka chystá do Ženevy premiéru svého inovovaného loga a připravila si také designovou studii - ZDE
Bláznivé koncepty zastupuje plážové vozítko Rinspeed Bamboo švýcarského automobilového snílka a tradičního účastníka ženevského autosalonu Franka Rinderknechta. BMW má přichystanou studii roadsteru Vision ConnectedDrive. Jak název naznačuje, v hlavní roli v něm budou hrát komunikační technologie. Budoucnost renaultů naznačí studie Captur.
Superauta, která na silnici potkáte jen zřídka, bude zastupovat nové Ferrari FF. Pro kultovní italskou automobilku je to přelomový model, je totiž vůbec prvním ferrari s pohonem 4×4. Kromě toho má ještě velmi netradiční vzhled. Lamborghini slíbilo představit nový supersport, prozatím to vypadá, že se bude jmenovat Aventador. A Horacio Pagani doveze sedmisetkoňovou raketu na kolech jménem Huayra.
Budou zde i auta jezdící na elektřinu: představí se hybridní provedení Porsche Panamera a Audi Q5, dorazí elektrické provedení Fordu Focus a na baterky jezdící BMW řady 1.
Objeví se například Range Rover na dieselelektrický pohon, sportovní elektromobil Nissan Esflow nebo sériová verze Opelu Ampera. Vlastní elektromobil slibuje i Rolls-Royce.
Na autosalony se ale jezdí hlavně za exotickými auty, která jinde neuvidíte. Mohutný luxusní crossover s tvary křížícími limuzínu a velký hatchback přijede se značkou De Tomaso, která se letos po letech pokouší o oživení. Italskou manufakturu argentince Alejandra De Tomasa proslavily hlavně formule a sporťáky. Originál v ceně dvou milionů by se měl začít vyrábět příští rok.
Letošní Ženevský autosalon bude – zdá se – velkým italským představením. Italská automobilka Fiat, která loni převzala vládu nad americkým Chryslerem, ukáže spoustu nových modelů. Půjde ale hlavně o přeznačkované modely americké automobilky a značky Dodge, který ji patří. Nový Fiat Freemont tak známe už dávno jako Dodge Journey. Lancia, jako jedna ze značek Fiatu, má připravený velký sedan jménem Thema, což je vlastně Chrysler 300. A Lancia Flavia (neboli Chrysler 200) zapózuje s karosérií sedan i jako kabriolet, prozatím jako koncept. Lancia si ale chystá i jednu novinku z vlastní kuchyně: malý luxusní ypsilon.
Na autosalon do Ženevy se chystají ale i jedinečné originály, které jinde nespatříte. Třeba replika prvního funkčního hybridního auta na světě Lohner-Porsche Semper Vivus, které se představilo před 111 lety.
Autosalon Ženeva 2011Sledujte zpravodajství na iDNES.cz |
Ženevský autosalon otevírá návštěvníkům 3. března (novinářům, odborné veřejnosti a milionářům o dva dny dřív), posledního pošlou domů 13. března. Od pondělí do pátku je výstaviště Palexpo, které je hned vedle ženevského letiště, otevřeno od 10 do osmi. V sobotu a v neděli otevírají i zavírají o hodinu dřív. Dospělí zaplatí za vstupenku 16 švýcarských franků (asi 300 Kč), děti od 6 do 16 let devět franků.
Do Ženevy je autem nejrychlejší cesta přes rozvadovský hraniční přechod na plzeňské dálnici D5, trasa je dlouhá zhruba tisíc kilometrů. Německé dálnice jsou bez poplatku, ve Švýcarsku musíte mít dálniční známku, kterou koupíte na hranicích za 40 franků.
Stále po dálnici jedete směr Norimberk, Heilbronn, Stuttgart. Do Švýcarska přes hraniční přechod Schaffhausen a pak směr Curych, Bern, Lausanne. Dálnice z Lausanne do Ženevy vás navede přímo k výstavišti. Držte se cedulí směřujících na letiště a výstaviště Palexpo, které je hned na okraji města. Přímo na místě vás značky nebo zřízenci nasměrují na parkoviště.