Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ženevu čeká nájezd pohanů

  10:55aktualizováno  10:55
Na ženevském autosalonu nesmí chybět mimo tradičních automobilek ani značky zabývající se výrobou nesériových vozů. Italský výrobce, známý svým supervozem C12 S, kterým chce především konkurovat rudým sporťákům z Maranella, tentokrát do Švýcarska doveze svou poslední kreaci - Pagani Zonda Roadster.

Chce se říci spíše kreaturu, mnoho krásy a elegance tento supersport pro zámožně playboye rozhodně nepobral. Ručně vyrobené exempláře, kterých má být v zájmu exkluzivity vyrobeno pouze 40, se tak budou moci těšit na kariéru sběratelských rarit parkujících v temných garážích svých majitelů.

Pagano - italsky pohan (pagani - mn.č.)

O velkou automobilovou událost se vlastně ani nejedná, jejich majitelé, kteří si tímto autem nekupují vůz sám, jako spíš image a společenský status, svůj roadster od Pagani nanejvýš jednou, dvakrát do roka provětrají na dálnici v okolí Monaka a poté je opět vrátí do garáže.

Pagani Zonda Roadster, stejně jako uzavřená verze, je ručně šita na míru svému majiteli.


Pro potřeby kabrioletu byla vyprojektována nová struktura rámu, ten je celý vyroben z uhlíkových vláken. Stejný materiál byl také použit pro stavbu karoserie. Vše směřuje k extrémní tuhosti celé konstrukce, dle prohlášení Pagani se roadster může pyšnit vůbec nejlepšími parametry ve své kategorii - tuhost struktury dosahuje  18000 Nm/mm v krutu a 9000 Nm/mm v ohybu. Celý vůz váží 1280 kg.


Roadster pohání motor Mercedes Benz AMG 7,3 litru o výkonu 410 kW (550koní), točivý moment činí 750 Nm. O bezpečnost by se měly starat systémy trakční kontroly a ABS.  


Přímo pro Pagani Roadster u Michelinu vyvinuli pneumatiky o rozměrech 255/35 a 345/35, které Italové nazuli na devatenáctipalcové hliníkové disky.
Dá se předpokládat, že všech 40 kusů, které u Paganiho plánují vyrobit, si už našlo své budoucí majitele.

Má Pagani Zonda Roadster vůbec opodstatnění? Má vůbec smysl vyrábět automobil, jehož výkon valná většina majitelů nebude schopna zkrotit? - Pokud vůbec se svým roadsterem od Pagani kdy na silnici, či okruh vyjedou.


Není smysluplnější a záslužnější "vrážet" peníze do vozidel, která mají smysl pro další vývoj a směřování automobilů?  - Vozidla využívající alternativní zdroje energie, ekologické materiály a technologie pro výrobu apod.


V budoucnosti budeme potřebovat především zdroj energie, který bude pohánět naše automobily. Lhostejno, jak budou sama přibližovadla  vypadat a jak rychle budou jezdit.


Sedmilitrová "bestie" nám v tom rozhodně nepomůže.

Své názory pište do diskuse za článkem, nebo na frantisek.dvorak@idnes.cz

Pagani Zonda Roadster

Pagani Zonda Roadster

Pagani Zonda Roadster

Autoři:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.