Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zenvo ST1: dánská odpověď na Bugatti Veyron

aktualizováno 
Dánská společnost Zenvo Automotive byla založena za jediným účelem – vyvinout supersportovní vůz, který by konkuroval těm nejlepším: Bugatti Veyronu, Koenigseggu CCX nebo SSC Ultimate Aeru.

Zenvo ST1 | foto: Zenvo

Zenvo Automotive začala s vývojem prototypu vlastního supersportu v roce 2004. V letošním roce se podařilo prototyp dokončit a provést několik úspěšných zkoušek. V příštím roce by měla začít malosériová výroba finálního vozu, který dostal označení ST1.

Zenvo ST1

Dánský sporťák vyniká agresivními tvary. Na rozdíl od relativně uhlazeného Bugatti Veyron dává Zenvo ST1 na první pohled najevo, s čím máme co do činění. Agresivní supersport s rozměry 4 665 x 2 041 x 1 198 milimetrů má některé části karoserie vyrobeny z karbonu, což se podepsalo na nízké hmotnosti 1 376 kilogramů. Rozvor náprav má hodnotu 3 055 milimetrů.

O pohon se stará vidlicový osmiválec s objemem sedm litrů. Prozatím není známo, od jakého výrobce pochází. Na pohonné jednotce je zajímavé, že je přeplňovaná turbodmychadlem i kompresorem. Maximální výkon vrcholí na závratné hodnotě 810 kW při 6 900 otáčkách za minutu. Točivý moment dosahuje 1 430 Nm při 4 500 otáčkách za minutu.

Zenvo ST1

V říjnu proběhly první testy, při nichž vůz dosáhl zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a z 0 na 200 km/h za 8,9 sekundy. Cílem je však zrychlení z nuly na stovku za rovné tři sekundy. Výrobce udává maximální rychlost 375 km/h, ta je však elektronicky omezena. Vůz má tedy ještě na víc.

Vpředu jsou použita hliníková devatenáctipalcová kola, na zadní poháněné nápravě najdeme hliníková kola dvacetipalcová. Na přání mohou být kola vyrobena z karbonu a nechybí možnost instalace keramických brzd.

Zenvo ST1

Převodovka je manuální šestistupňová. Ve výbavě nechybí antiblokovací systém ABS a kontrola trakce. Překvapí pouze 69litrová nádrž na vysokooktanový benzin, což příliš velký dojezd na jedno natankování neslibuje. K dispozici je i zavazadelník se symbolickým objemem 130 litrů.

Řidič ani spolujezdec nebude ani v takto výkonném voze ochuzen o patřičnou dávku komfortu. Nechybí dvouzónová klimatizace, bezklíčkový vstup, elektricky polohovatelná sedadla potažená kůží a alcantarou nebo CD přehrávač s podporou MP3 a navigace. Motor se startuje tlačítkem. K dispozici bude i head-up displej s měřičem přetížení. Na přání bude výběr barvy koženého interiéru nebo možnost instalace čtyřbodových pásů.

Zenvo ST1

Dánské dvoumístné sportovní kupé bude exkluzivní zboží. Plánuje se totiž výroba pouze 15 kusů. Už to naznačuje, že Zenvo ST1 nebude stejně jako Bugatti Veyron rozhodně pro každého. Dánský supersport by měl být dokonce ještě dražší než vzor od Bugatti. Hovoří se totiž o ceně okolo 16 milionů dánských korun, což je v přepočtu přes 56 milionů korun českých.

Autoři:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.