Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ženy mají s parkováním větší problém než muži

aktualizováno 
Nedůvěra mnoha mužů v ženské schopnosti zaparkovat auto je zřejmě na místě. Z německého univerzitního výzkumu totiž vyplynulo, že řidičky jsou při parkování pomalejší než muži a také mají větší problém vměstnat se s vozem na vyhrazené místo.

Výzkumu, o kterém informuje britský deník The Daily Telegraph, se zúčastnilo 65 lidí. Ženám v průměru trvalo o 20 vteřin déle, než se jim podařilo auto zaparkovat.

Řidiči a řidičky při testu parkovali vůz Audi A6 na stání obvyklých rozměrů. Auta měli zaparkovat na čas různými způsoby - čelně, couváním i podélně. Měřila se také přesnost - tedy vzdálenost zaparkovaného auta od okrajů vyhrazeného místa. Claudia Wolfová z Bochumské porúrské univerzity, která výzkum řídila, uvedla, že závěry potvrdily předchozí zjištění: Muži mají lepší koordinaci a prostorový odhad než ženy. Za volantem také více riskují.

"Jsou to známé předsudky, a proto jsem se rozhodla vědecky prozkoumat, zda je to pravda nebo spíše mýtus," řekla Wolfová nedělníku Mail on Sunday.

Podle ní ale nelze výsledky interpretovat jako vítězství mužů nad ženami, neboť pouze potvrzují vrozené předpoklady pro určitou činnost. "Je to jen o parkování - ne o triumfu mužů nad ženami," podotkla.

rychlokurz parkování

Parkování je hračka, naučte se základní fígle ZDE

Autoři: ,




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.