Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ženy touží po lepších autech, která jsou praktická

aktualizováno  25. května 17:00
Auta a jejich řízení už dávno nejsou doménou mužů. Ženy usedají za volant stále častěji. Více si na ně ale také stěžují a mnohdy mají pocit, že při návrhu jejich vozu konstruktéři zapomněli na jemnou ženskou ručku.

Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Ženy mají o 14 % víc problémů s kvalitou svých aut než muži, vyplývá to z průzkumu renomované společnosti J. D. Power, známé průzkumy spokojenosti uživatelů s jejich auty. Ženy si také ve větší míře stěžují na nevhodnou konstrukci některých prvků aut.

J. D. Power uvádí, že ženy si na auta stěžují víc než muži, lhostejno jsou-li to malé automobily, nebo vozy nejvyšších tříd. Nespokojenost uživatelek aut jde napříč věkem, vzděláním i příjmy respondentek. Výhrady mají ženy k většině značek. Výhrady se nesou především k využitelnosti aut.

Počet výrobních vad je pro auta řízená muži a ženami stejný, problém má ale něžné pohlaví s konstrukcí některých prvků - konstruktéři by se měli zaměřit na praktičnost, ovládání a komfort.

Ovládací prvky a displeje, to jsou věci, které činí ženám problémy. S nevhodnou konstrukcí je spojeno nemálo problémů, které možná trápí i nejednoho řidiče.

Podle žen jsou některé ovladače a displeje málo intuitivní, špatně dosažitelné nebo nedostatečně čitelné. Ženy si podle průzkumu J. D. Power často stěžují na ovládání stěračů, čitelnost hodin a ovladače osvětlení interiéru a čtecích lampiček.

Ženy narážejí na problémy i u tak klasických součástí auta, jako jsou dveře nebo víka kufru, u kterých se těžce ovládají kliky a madla. Ženy mají obecně menší sílu než muži, a musí tak vyvinout větší úsilí na jejich ovládání. I taková drobnost jako dlouhé nehty nebo šperky mohou v takových chvílích způsobit trable.

Ženy se také potýkají s nastavováním sedadel. Manuální seřízení občas vyžaduje velkou sílu, naštěstí se stále více rozšiřují elektricky ovládaná sedadla, kde sílu svalů nahrazují elektromotorky.

Ženy mají větší problém se pohodlně usadit, špatně se jim nastavuje bederní část sedadla a opěrka hlavy. Sedadla si také přenastavují častěji než muži, v závislosti na různých druzích oblečení. Vysoké podpatky, klobouky nebo spony do vlasů je nutí si sedadlo neustále přeřizovat.

Ideální auto: po čem ženy touží
*jednoduché, přehledné a komfortní ovládání
*ovládání, které je v dosahu řidiče
*dveře a víka kufru, která vyžadují menší sílu pro zavření
*elektricky ovládaná sedadla
*lepší čitelnost displejů, hodin atd.

Sedadlo na dlouhé vlasy
Automobilky začínají zohledňovat požadavky žen při konstrukci aut. V mnoha případech ale zatím zůstalo jen u konceptu, který na uvedení do sériové praxe čeká. U Volva se zabývají i takovými maličkostmi, jako je opěrka hlavy s výřezem pro cop. V konceptu XC60 jsou hlavové opěrky a opěradla předních i zadních sedadel opatřená mezerou umožňující pohodlné opření i tehdy, pokud osoba sedící na sedadle nosí cop nebo jiný účes, který tlačí při opření do temene hlavy.

Automobilových designérek je stále více, švédské Volvo má dokonce vývojový tým složený pouze ze zástupkyň něžného pohlaví.

U Renaultu a GM například působila jako jedna z hlavních designérek Anne Asensio. Francouzská výtvarnice vytvořila mimo jiné design prvních generací Renaultů Scénic a Twingo. Po svém příchodu do GM se podílela mimo jiné na návrhu nového Chevroletu Camaro nebo hybridního Chevroletu Volt.

Před třemi lety tak vznikla studie Volva YCC vytvořená ženami pro ženy. "Pokud splníte očekávání ženy, předčíte očekávání muže," říkají jeho tvůrkyně. Elegantní předzvěst Volva budoucnosti splňuje všechno, co řidičky od auta žádají: snadné nastupování, spoustu odkládacích prostor, dobrý výhled z auta, minimum ovladačů a úplně nejlepší je, když auto samo zaparkuje.

Co řidičky vyžadují od aut a co jim na těch, která řídí, naopak vadí? Pište do diskuse pod článkem.

Autor:




Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.