Diskuze

Psycholog: je znát, když řídí ženy. Na cestě jsou bezpečnější

Podle dopravního psychologa Karla Havlíka mají ženy za volantem svůj jasný rukopis. Jezdí bezpečněji, jsou méně agresivní a zbytečně neriskují. Když bourají, je to převážně na křižovatkách, protože nedokážou správně vyhodnotit aktuální situaci.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vetšina žen bezdůvodně brzdí provoz, vůbec neznají pravidla a poděkovat za to, když je pustím?? Ani si toho nevšimnou..Tohle je ale chyba autoškol, které je tyhle věci nenaučí.. proč by měl mít každý ridičák?!

1 1
možnosti

J93i67ř62í 56K42ü51h68r

11. 5. 2017 3:47

Většina řidičů mezná pravidla či se jimi odmítá řídit.

1 0
možnosti

jiste ze jsou bezpecnejsi, treba odbocuji doleva a jedou v odbocovacim i primem pruhu zaroven, pripadne si nadjizdi jako by ridili kamion, nebo jedou 40 na magistrale v levem pruhu a kdyz je pradjizdite tak vidite ze neco mumla do telefonu a u toho svaci, proste jsou sama bezpecnost, nerikam ze vsehcny ale jakmile nekdo jede nebezpecne pomalu ci blokuje pruhy tak to z 90% je bud duchodce nebo zenska a pak se nedivim ze okolni pani ridic jsou agresivejsi

0 0
možnosti

Zcela souhlasím. Ženy jsou bezpečné. Tak bezpečné, že pro muže je nejbezpečnější sledovat provoz vozu před vozem řízeným ženou, neboť k vozu řízeným ženou s "bezpečnosti" souvisí nepředvidatelné jednání vybočující ze většinového vzorku všech řidičů na komunikaci se pohybujících. Dle osobního sledování vyplývá jedno. Ženy jsou prosty předvidatelnosti, čímž jsou vytvořeny nebezpečné situace.

Imho to samé, co článek uvádí pro ženy - maskulinní typ vs. feminní typ lze pozorovat i u mužů, výsledek statistiky je tedy dosti zavádějící, příčiny neřešící.

Za daleko důležitější ukazatel místo procentuálního držení ŘP ženy vs. muži považuji přehled kilometr/osoba/muž vs. kilometr/osoba/žena vztaženého k počtu dopravních nehod a závažnosti dopravních nehod. Poté se můžeme bavit o bezpečnějším pohlaví.

3 0
možnosti

Obávám se, že některým z mužů silně haraší, když za jízdy mají čas sledovat zda před nimi jede či nejede žena.

Přede mnou jede maximálně nějaké auto, kdo ho řídí nepotřebuji vnímat - ve své podstatě jsem zpravidla v bezpečném odstupu, že sledovat kdo sedí za volantem je obtížné.

Ale nahrál jste si do kalhot, protože v porovnání závažnosti nehod ženy mají nehody méně závažné - většinou to jsou plechy. U nás mužů se přidává ještě mnoho krve a pracovníků pohřebních služeb.

Vyježděnost - dokud ženy jen dělají servis dětem a jejich manželé dřepí v práci, protože a na děti nemají čas, tak toho ženy moc nenajezdí. A někdy je obdivuji, že dokáží řídit a ještě poslouchat dětičky na zadních sedačkách. Asi by mi z toho hráblo.

Na společnou cestu - "rádoby" hlava rodiny sedí za volantem, žena vedle. Ne aby jí posadil za volant, aby se vyjezdila.

Ty diskuse o tom neustálém rozdílu pohlaví jsou ale zbytečné - nevedou k toleranci, ale naopak někteří z jedné či druhé strany si vylévají jen své emoce a prezentují svoji neschopnost respektovat druhé.

1 0
možnosti

Neschopný psycholog by měl vypadnout z kanclu a podivat se, jak vypadá skutečný provoz. Je to právě naopak. V 90% případů Vás na přechodu řidička nepustí.

1 0
možnosti

Ženy jsou lepší řidičky než muži v mnoha aspektech, především vás nezajdou na přechodu a nevybrž ́dují na dálnici. V některých aspektech jsou zase lepší muži, zpravidla mají také zřejmě najeto více km, a umí lépe řešti krizové situace na silnici.

0 1
možnosti

Mýlíte se, na víceproudé silnici vás (bohužel) může přejet i žena řidička. Stačí přehlédnout existenci přechodu pro chodce a neštěstí je hotovo... (a stát se to může naprosto každému, stačí malá nesoustředěnost) :-/

0 0
možnosti

Pokud jede někdo mimo obec místo povolených 90 km/h jenom 70km/h, tak se o něm říká že jede opatrně a bezpečně. To že ohrožuje spoustu jiných řidičů kteří jsou nuceni ho předjíždět už ale nikdo neřeší.

7 1
možnosti

A když tam jede traktor, tak taky ohrožuje?

Myslím, že je to jen v hlavě řidičů.

Ale taky z těch couralů nemám radost, zejména na dálnici.

2 0
možnosti
Foto

Muži jsou špatní a ženy jsou správné, to je jediné skutečné sdělení tohoto článku. Nejen, že je to založeno na syrových statistických údajích, kterou jsou v tomto kontextu zcela nesprávné a to tak jasným způsobem, že se až nabízí myšlenka, že to je záměr. Ale dokonce tato evidentně nesprávná tvrzení jsou vydávána za zcela známou pravdu, se kterou asi musíme všichni souhlasit, nezbývá mi než usoudit, že nejde o nic jiného než projev skrytého sexismu namířeného proti mužům ze strany radikální feministky nebo něčeho podobného. Mimochodem takové články vídám častěji než bych považoval za vhodné, ale nikdy nevidím článek s opačným nepravdivým tvrzením, jako by byl např.

"Je znát, když mluví muž. Má totiž o cca. 20% větší mozek, a proto mluví věcně a rozumně na rozdíl od žen."

Proti těmto urážlivým nesmyslům založených na záměrně mylné interpretaci vědeckých faktů snad máme i zákony, nebo ne? Domnívám se, že článek by měl být doplněn omluvou redakce a uvedením věcí na pravou míru, nebo alespoň smazán.

5 1
možnosti

Nezáleží na objemu, ale na ploše mozku. Takže pokud máte mozek s minimem !závitům", tak ten kdo ho má objemově menší, ale členitější, je povrchově větší.

Takže článku o velikosti mozku bych se bál, abychom jako muži nakonec neztratili poslední kousky sebedůvěry. ;-(

0 3
možnosti

Statistiky jsou k ničemu. Já najezdím ročně 40.000 km, moje manželka 5.000 km. Tak, a teď porovnávejte čísla. Pokud je žena dostatečně "vyježděná", řídí dost podobně jako muž. Pokud sedne muž za volant 2x do roka, jede naprosto katastrofálně. Je ale pravda, že ženy jsou za volantem méně agresivní, a pokud má někdo potřebu se předvádět, tak je to zpravidla nějaký frája.

Stejné je to i s klišé "takhle parkuje žena". Odmítám s manželkou nakupovat, raději sedím v autě a čekám. Když si nečtu, sleduji okolí. Když někdo špatně zaparkuje (přes čáru), tak je to blbec. A statisticky jsou na tom ženy lépe. Většina těch "přes čáru" jsou frajírci, co si nechtějí škrábnout svého plechového miláčka mastodontních rozměrů.

S tvrzením, že je nějaká skupina lidí na cestě bezpečnější ale nesouhlasím. Pokud jedete za autem v obci 30-40 km/h, chvíli to vydržíte (třeba hledá, kde má odbočit). Čím déle to ale trvá, začne vám to zdržování vadit. Když pak dotyčný(á) mimo obec "zrychlí" na 60 km/h, začnete hledat každou příležitost k předjetí. Chybu neudělá ploužící se překážka provozu, ale nezkušený řidič, který ten manévr nezvládne.

13 0
možnosti

První věta titulku je zcela pravdivá!

V 9 z 10 případů to poznám také, když jede přede mnou. Nečitelně, nejistě, zbytečně brzdí do přehledných zatáček, zastaví před prázdným kruhovým objezdem atd atd

5 1
možnosti

M40a87r69e39k 45T68ů29m29a

6. 5. 2017 0:34

Za půl miliónu kilometrů, co mám za ty roky najeto jsem měl jednu nehodu, a to, že řidič za mnou to prostě nedobrzdil... Myslím si, že jedinými objektivními měřítky bezpečnosti v rámci statistiky jsou počet najetých km a doba, jak dlouho má ten, či ona řidičák.

4 0
možnosti

To, že najedete velké množství kilometrů bez nehody neznamená, že jste dost dobrý řidič. nehoda je často o náhodě - na hloupém místě v nesprávný čas.

Za další v jakém provozu řidič jezdí.

A co se za nehodu považuje.

Když vezmu jedno období, kdy jsem se točením volantu živil, ve své podstatě nehod bylo poměrně dost. Ale žádná nebyla vyšetřovaná, protože odehrály v terénu. A škody byly minimální. Nicméně - klasifikace by byla nepřizpůsobení ... .

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...