Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zil Borise Jelcina poráží nejmodernější BMW a Ferrari, stojí 16,5 milionu

  12:30aktualizováno  12:30
Nejnovější a nejdražší modely BMW, Audi nebo Ferrari už v Moskvě netáhnou tolik jako dřív. Vidět na ulicích ruské metropole rychlé a naleštěné stroje je dnes zcela běžný obrázek; možná i to je ale důvodem, proč opravdoví fajnšmekři touží po originalitě.

Myslí si alespoň organizátoři prestižní moskevské výstavy Super Car and Bike, které proběhla o uplynulém víkendu v Moskvě.

Nejdražším exponátem na ní totiž nebyl vůz západní produkce, ale opancéřovaný automobil Zil-41052, který kdysi používali ruští prezidenti Michail Gorbačov a Boris Jelcin.

Automobil prošel kompletní rekonstrukcí a na prodejní výstavě jej ocenili na 600.000 dolarů (přes 16,5 milionu korun). Zilem začal Jelcin jezdit na konci 90. let, když podepsal výnos o zvýšení investic do domácího automobilového průmyslu. Přesedlat ze zahraničních vozů na domácí značky doporučil v té době i vládním činitelům. Původně se několik let proháněl v mercedesu.

Za polovinu ceny než opancéřovaný Zil pak byl na výstavě k vidění Rolls-Royce někdejšího velvyslance Velké Británie v Sovětském svazu. "O takové stroje je zvláštní zájem, sběratelů automobilů je u nás mnoho," řekl listu Izvěstija jeden z organizátorů výstavy. Mezi nejznámější přitom patří bývalý premiér a nynější velvyslanec na Ukrajině Viktor Černomyrdin.

Na výstavě Super Car and Bike přístupné v Gostinném Dvoře v centru Moskvy byly k vidění vozy jako BMW série 6 přezdívané "Černý briliant" nebo jeden nejrychlejších vozů světa Koeningsegg CCR, který dosáhl rychlosti 388 kilometrů v hodině.

ZIL 41047

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.