Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zima kabrioletářům nevadí. Představuje se Mercedes E s plátěnou střechou

aktualizováno 
Mercedes-Benz obohatil svoji třídu E o elegantní kabriolet. Bude mít klasickou plátěnou střechu s unikátním spoilerem nad čelním sklem. Posádka je tak lépe chráněna před větrem.

Mercedes-Benz třídy E Cabriolet | foto: Mercedes-Benz

Řada E od je nyní kompletní. Po sedanu, kombi a kupé je posledním členem éčkových Mercedesů elegantní kabriolet postavený na základech kupé. I v době rostoucí popularity pevných skládacích střech se novinka raději spoléhá na tradiční plátno.

Mercedes-Benz třídy E Cabriolet

Designerům se kabriolet s rozměry 4698 x 1786 x 1402 mm povedl, aerodynamický součinitel odporu vzduchu má hodnotu 0,28. Plátěná střecha na rozdíl od pevné zabírá méně místa a tak záď automobilu působí kompaktně. Zavazadlový prostor má s nataženou střechou dostatečný objem 390 litrů.

Plátno se automaticky, za pomocí elektromotorů, složí za zadní sedadla za 20 sekund. Manipulovat se střechou je možné až do rychlosti 40 km/h. Nový kabriolet třídy E se také chlubí unikátním deflektorem nad čelním sklem, který se dokáže vysunout o šest centimetrů.

Mercedes-Benz třídy E Cabriolet

Výrobce nazval tento systém AIRCAP a jeho součástí je také síťka, která se nachází mezi opěrkami zadních sedadel. Výhodou tohoto řešení je minimalizace turbulencí ženoucích studený vzduch do interiéru a také menší hluk v kabině. Výrobce udává, že je možné bez problému telefonovat se staženou střechou až do rychlosti 200 km/h.

Systém AIRCAP lze aktivovat až do rychlosti 160 km/h. Deflektor může zůstat vytažený až do maximální rychlosti vozu. Ovládání systému je plně na řidiči. Aby bylo pohodlí v otevřeném voze úplné, nabízí nový kabriolet třídy E i systém AIRSCARF. Výdechy teplého vzduchu jsou v tomto případě umístěné v opěrkách hlav.

O pohon nového elegantního kabrioletu od Mercedesu se postarají čtyři benzínové motory a tři turbodiesely. Nejvýkonnější zážehovou pohonnou jednotkou bude osmiválec E500 s výkonem 285 kW. Nechybí motory E200 CGI (135 kW), E250 CGI (150 kW) a E350 CGI (215 kW).

Vrcholem naftové motorizace se stane šestiválcový turbodiesel E350 CDI, který nabízí maximální výkon 170 kW. Pro méně náročné řidiče je připraven i turbodiesel E250 CDI s výkonem 150 kW a základ naftových pohonných jednotek představuje verze E220 CDI s výkonem 125 kW.

Mercedes-Benz třídy E Cabriolet se začne prodávat v březnu příštího roku. Ceny výrobce prozatím nezveřejnil.

Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.