Po devíti letech přichází Mercedes s novou generací sportovního kupé-kabrioletu SL. Novinka po stránce designu ctí aktuální styl značky: rysy jsou ostřejší, silueta auta se opticky snížila a celkově nové SL působí dospělejším dojmem. Nové SL je o pět centimetrů delší než předchozí generace (4,61 metru) a skoro o šest centimetrů širší (1,88 metru). Rozdíl ve vzhledu oproti předchozí generaci ale není tak markantní jako při předchozím střídání modelů v roce 2003.
Na počátku produkce bude nové SL k mání s dvojicí benzinových motorů. Slabší je určen pro model SL 350. Má šest válců a nefalšovaný objem 3,5 litru, z kterého se podařilo stuttgartským motorářům vydolovat solidních 306 koní a točivý moment až 370 Nm. Silnější přeplňovaný osmiválcový agregát pro model SL500 má objem 4,7 litru. Výkon 435 koní a točivý moment 700 Nm stačí na pořádný kvapík.
První z motorů dokáže nové SL dostat na stokilometrovou rychlost za 5,9 sekundy, přitom průměrná spotřeba je téměř neuvěřitelných 6,8 litru benzinu na sto kilometrů. I silnější motor má být úspornější než předchůdce a na stovku se dostane za pouhých 4,5 sekundy. Nižší spotřebu až o 29 procent má zajistit technologie BlueDirect, start & stop systém a sedmistupňová automatická převodovka. Výborná je i aerodynamika, auto má součinitel odporu (Cx) 0,27.
Další motory budou následovat, ve hře jsou dvě špičkové verze: SL63 AMG a SL65 AMG. První by měl mít výkon 571 koní, druhý dokonce 630 koní.
Z technických inovací stojí jistě za zmínku aktivní podvozek a systém, který hlídá silnici před autem a varuje řidiče při nečekaných situacích.
Skládací střecha se natáhne za pomoci motorů za 20 sekund. Bohatou výbavu budou mít zákazníci zcela ve své režii. Kdo si připlatí, může mít v autě téměř cokoliv, na co si vzpomene. Zatím byla stanovena cena pro dvě představené verze. Mercedes SL 350 bude startovat na 93 000 eurech, tedy v přepočtu asi na 2,5 milionech korun. Silnější verze SL 500 bude stát 117 000 eur, tedy asi tři miliony korun.
Už s předstihem jsme na iDNES.cz informovali o lehké hliníkové karoserii, kterou nové kupé SL dostalo. Výrobce na ni použil lehký a pevný hliník, rám předního okna je z vysokopevnostní oceli a mechanismus sklápěcí střechy a některé další partie jsou vyrobené z hořčíku. Díky tomu Mercedes ušetřil na hmotnosti podle motoru 125 až 140 kilogramů, což je opravdu hodně.
Další zajímavostí nového SL je integrace reproduktorů přímo do karoserie. Mercedes slibuje lepší zvuk a hlavně maximální eliminaci hluku při jízdě se staženou střechou. Pomůže nejenom rozmístění reproduktorů, ale i automatická regulace hlasitosti. Vedle standardní audiosoustavy bude na přání dodávána i sestava Harman Kardon a za tučnější příplatek bude k mání špičkové audio Bang & Olufsen.
Oficiální výstavní premiéru si nový Mercedes SL odbude za necelý měsíc na detroitském autosalonu, který začíná 9. ledna příštího roku.