Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zima začíná, je nejvyšší čas vybírat kabriolet. Třeba nový mercedes

  12:00aktualizováno  12:00
Ač se to u sportovního auta s velkoobjemovými motory může zdát bláznivé, nový kupé-kabriolet Mercedes SL se veze na úsporné vlně. Výrobce spořil na hmotnosti, ladil motory a výsledkem je lepší dynamika při nižší spotřebě.

Mercedes Benz SL (2012) | foto: Mercedes Benz

Po devíti letech přichází Mercedes s novou generací sportovního kupé-kabrioletu SL. Novinka po stránce designu ctí aktuální styl značky: rysy jsou ostřejší, silueta auta se opticky snížila a celkově nové SL působí dospělejším dojmem. Nové SL je o pět centimetrů delší než předchozí generace (4,61 metru) a skoro o šest centimetrů širší (1,88 metru). Rozdíl ve vzhledu oproti předchozí generaci ale není tak markantní jako při předchozím střídání modelů v roce 2003.

Mercedes Benz SL (2012)

Na počátku produkce bude nové SL k mání s dvojicí benzinových motorů. Slabší je určen pro model SL 350. Má šest válců a nefalšovaný objem 3,5 litru, z kterého se podařilo stuttgartským motorářům vydolovat solidních 306 koní a točivý moment až 370 Nm. Silnější přeplňovaný osmiválcový agregát pro model SL500 má objem 4,7 litru. Výkon 435 koní a točivý moment 700 Nm stačí na pořádný kvapík.

První z motorů dokáže nové SL dostat na stokilometrovou rychlost za 5,9 sekundy, přitom průměrná spotřeba je téměř neuvěřitelných 6,8 litru benzinu na sto kilometrů. I silnější motor má být úspornější než předchůdce a na stovku se dostane za pouhých 4,5 sekundy. Nižší spotřebu až o 29 procent má zajistit technologie BlueDirect, start & stop systém a sedmistupňová automatická převodovka. Výborná je i aerodynamika, auto má součinitel odporu (Cx) 0,27.

Mercedes Benz SL (2012)

Mercedes Benz SL (2012)

Další motory budou následovat, ve hře jsou dvě špičkové verze: SL63 AMG a SL65 AMG. První by měl mít výkon 571 koní, druhý dokonce 630 koní.

Z technických inovací stojí jistě za zmínku aktivní podvozek a systém, který hlídá silnici před autem a varuje řidiče při nečekaných situacích.

Fotogalerie

Skládací střecha se natáhne za pomoci motorů za 20 sekund. Bohatou výbavu budou mít zákazníci zcela ve své režii. Kdo si připlatí, může mít v autě téměř cokoliv, na co si vzpomene. Zatím byla stanovena cena pro dvě představené verze. Mercedes SL 350 bude startovat na 93 000 eurech, tedy v přepočtu asi na 2,5 milionech korun. Silnější verze SL 500 bude stát 117 000 eur, tedy asi tři miliony korun.

Už s předstihem jsme na iDNES.cz informovali o lehké hliníkové karoserii, kterou nové kupé SL dostalo. Výrobce na ni použil lehký a pevný hliník, rám předního okna je z vysokopevnostní oceli a mechanismus sklápěcí střechy a některé další partie jsou vyrobené z hořčíku. Díky tomu Mercedes ušetřil na hmotnosti podle motoru 125 až 140 kilogramů, což je opravdu hodně.

Mercedes Benz SL (2012)

Další zajímavostí nového SL je integrace reproduktorů přímo do  karoserie. Mercedes slibuje lepší zvuk a hlavně maximální eliminaci hluku při jízdě se staženou střechou. Pomůže nejenom rozmístění reproduktorů, ale i automatická regulace hlasitosti. Vedle standardní audiosoustavy bude na přání dodávána i sestava Harman Kardon a za tučnější příplatek bude k mání špičkové audio Bang & Olufsen.

Oficiální výstavní premiéru si nový Mercedes SL odbude za necelý měsíc na detroitském autosalonu, který začíná 9. ledna příštího roku.

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.