Diskuze
Zimní autoškola: pečujte o autobaterii a startovacích kabelů se nebojte
Děkujeme za pochopení.
radek.matej
Tohle nemůže fungovat
Může mi někdo vysvětlit, jak to podle obrázku bude fungovat, když soudruzi zapomněli připojit do auta s vybitou baterkou kladný pól baterie?
Nebo jsem něco přehlédl?
klíííííd
Re: Tohle nemůže fungovat
Ten snad připojili na kladný pól vybité baterie. Na obrázku to je jasně vidět. Fungovat to určitě bude.
daliv
je
teda blbost to nabijet primo v aute nebo ne to malou nabijeckou? mam to pred barakem a moje predstava je, ze bych tu baterii pripojil nekdy pres noc na nabijecku a zavrel kastl:) mam tam nejakou tu bezudrzbovou silver blue varta, ale asi to svymi jizdami moc nedobijim, spis jen vybijim:)diky.
Magiland
tak jestli
vám dokáží (při nepoužívání vozidla několik týdnů) vybít hodiny na přístrojové desce baterii, tak to bych se na ty pendlovky chtěl podívat. Zřejmě Vám každou celou hodinu vyletí kukačka a každou půl hodinu křepelka, jinak to není možné
Deleter
Re: tak jestli
No vony a) nejedou jen ty pendlovky, že (a ty jsou teda minimální odběr) a taky b) má akumulátor jakési samovybíjení, tak 4% týdně, a to při 27°C.
Eurototalita
Pokud..
..je baterie u auta s alternátorem(většina) úplně vybitá, tak nemá smysl zkoušet roztlačení, protože alternátor nemá budící napětí, které nutně potřebuje pro to aby dával.
Roztlačení s úplně vyšťavenou baterkou je možné pouze u aut s dynamem, které se už řadu let nevyrábí..
dracekvo
důležitá věc
Chybí mi tam důležitá věc pro neználky. A to že, pokud je baterka úplně vyšťavená, tak po připojení druhého auta přes kabely je dobřé chvíli počkat, až se baterka v autě trochu vzpamatuje. A taky jsem si nevšiml rady, že druhé auto musí být nastartované.
sat037
pochvala
já velice chválím autora, že správně rozlišuje proud a napětí. to se na idnes vidí velice zřídka, ale jak je vidět, když se chce, tak to jde. jen tak dál.
f0rr35t
Re: pochvala
To by ovšem měl znát každý absolvent základní školy...
cliff
Solární nabíječky
mají nějaký význam takové ty solární panely které se umístí za přední sklo a připojí přes zapalovač? většinou používám auto jednou týdně a ve větších mrazech je to vždycky trochu loterie.
Hroznej puberťák
Re: Solární nabíječky
Ne. Ale jestli máš po týdnu stání pocit loterie, tak je na tom autě něco špatně, já ho nechám stát klidně 14 dnů a taky se houby děje. Nejdýl stálo měsíc na letišti, taky bez náznaku problému, jedno z předchozích aut stálo snad dokonce tři měsíce bez nastartování a taky nedělalo problémy.
ROSES_LIVE_RESURRECTION
Da se auto s automatem vubec roztlacit?
Hroznej puberťák
Re: Da se auto s automatem vubec roztlacit?
Zkus to a pak poreferuj
jyyy
Auto sám právě nemám, jezdím otcovo Favoritem xlet
na nákup, k lékařům, na pstruhy, takže málo. Koupil jsem si startovací jednotku, kterou pravidelně kontroluji a dobíjím. Když je třeba, auto natočí. Baterku pak po návratu dobíjím pomalu 24 hod. Kdo tomu rozumí, napište, zda nedělám něco špatně.
Hroznej puberťák
Re: Auto sám právě nemám, jezdím otcovo Favoritem xlet
Nebyla by levnější nová baterka? Do faka stojí pakatel... Jinak baterce režim, kdy se skoro vybije a pak dostane chvilkový dobíjecí štos za jízdy zrovna moc nesvědčí, ale u staré je už to asi fuk. Jen pozor na to, že v zimě v mrazu se může vybitá aku poškodit, a taky na to, že ty malé startovací jednotky mají malou kapacitu, takže u totálně vybité baterky nemusí stačit.
radimdrv
měsíčně?
Dobíjet autobaterii jednou měsíčně? Měl jsem 8 let Ford Escort, koupený v bazaru, takže nepředpokládám, že tam byl nový akumulátor. Ani jednou jsem za těch 8 let na aku nešáhl, žádné dolívání vody, prostě nic. Parkování venku. Auto startovalo vždy na poprvé, denně do práce se s ním jezdilo až tak poslední 3 roky.
Mě by spíš zajímal ten nabíjecí proud. Je ta desetina OK?
WIFI
Re: měsíčně?
na klasický akumulátor vyhovuje nabíjecí proud ve velikosti 1/10 jeho kapacity. Pokud je menší, nevadí, sice nabíjí pomaleji, ale je to pro aku lepší. Jak je to u nových (kalciové, gelové) těžko říct.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Instalatér do Německa
Arcon Personalservice GmbH
nabízený plat:
75 260 - 90 320 Kč