Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zimní gumy budou na D1 povinné celkem na 70 kilometrech

  11:52aktualizováno  11:52
Délka úseku dálnice D1 na Vysočině, kde jsou od 10. listopadu povinné zimní gumy, se do dvou týdnů více než ztrojnásobí.
dopravní značka zimní výbava

dopravní značka zimní výbava | foto: Radek Miča, MAFRA

Povinnost zatím platí na zhruba 20 kilometrech mezi Humpolcem a Jihlavou, nově se úsek prodlouží o dalších 50 kilometrů až po Velkou Bíteš. Rozhodlo o tom ministerstvo dopravy, řekl jeho mluvčí Karel Hanzelka.

"Značky se na dálnici velmi osvědčily, což potvrdil i uplynulý víkend, kdy poprvé ve větší míře udeřila zima," řekl Hanzelka. Podle něj se nenaplnily černé scénáře, podle kterých měli řidiči vyznačené úseky objíždět po silnicích nižší třídy.

K prodloužení úseku na více než trojnásobek sáhlo ministerstvo dopravy po dohodě s dopravní policií. Šéf dopravní policie Leoš Tržil změnu vítá.

"Problémy jsou téměř v celé délce dálnice na Vysočině, takže prodloužení je na místě," řekl. Vzápětí dodal, že osobně je zastáncem toho, aby zimní pneumatiky byly v zimě povinné na celé silniční síti.

Policie bude údajně dodržování nového nařízení na dálnici kontrolovat. "Ty kontroly jsou úměrně teplotním podmínkám počasí," řekl Tržil. Policie podle něj však může i kvůli omezenému počtu kontrolních míst prověřit jen zlomek vozidel na dálnic. "Jedna věc je kontrola a druhá věc je normální selský rozum," apeloval Tržil na řidiče, aby s přezutím neotáleli.

Nová značka "zimní výbava" platí od začátku listopadu do konce dubna. D1 je zatím jedinou dálnicí, kde byla značka osazena, ministerstvo dopravy však nevylučuje její umístění i na další dálnice. Značka je také na sedmi úsecích silnic první třídy. Platí také na silnicích nižších tříd, především těch, které vedou do hor. Jejich seznam neexistuje, neboť o umístění značky na "nižších třídách" rozhodují obce.

Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.